fredag, maj 06, 2011

Nya Jennie fyller 4 månader idag.

På 4 månader har jag...
... haft två återfall i matmissbruket, men snabbt hamnat på banan igen.
... blivit 23 kg lättare, vilket motsvarar 22% av min startvikt, och gått från BMI 40½ till 31½.
... blivit 17 cm mindre runt midjan.
... minskat 2 eller 3 storlekar i kläder beroende på typ av plagg.
... blivit mycket starkare och förbättrat konditionen markant.

Det har inte varit någon dans på rosor, och är det fortfarande inte, och vissa dagar har jag svårt att se allt det positiva. Vissa dagar ser jag istället alla de delar av min kropp som fortfarande är fula, i mina ögon i alla fall. Jag tror det stämmer, som flera vänner med en egen viktproblematik spekulerat i, att när jag var riktigt jättefet så gjorde jag allt för att förneka den totala sanningen och lyckades också ganska bra med det. Medans nu, när vikten och kroppen ligger i fokus och jag har en mindre ohälsosam vikt, så granskar jag mig själv väldigt kritiskt och går in på detaljer på ett sätt jag inte gjort tidigare. Men det där kommer förhoppningsvis att landa, och jag får förhoppningsvis bättre balans i mitt tänk och mina känslor för min kropp, efter hand som tiden går. För trots allt VET jag, så väldigt väl, hur min kropp och min hälsa gynnas av det arbete jag lägger ner både på maten, planeringen, träningen och inte minst bearbetningen av mitt förhållande till min kropp och till mat.

Jag säger återigen TACK till alla ni underbara människor som stöttar och peppar mig. Ni är guld värda.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...