söndag, maj 08, 2011

EFIT lördag 7 maj.

EFIT = Ett Foto I Timmen.

Min dag började vid nio då jag steg upp och åt min frukost. Frukosten bestod av hembakta oopsies med Bregott och mager ost samt en vanilj- och jordgubbsproteinshake.


Lite före 10 provade jag bikinis, med inte alltför upplyftande resultat. Och ni får INTE se foton. Pilutta er! Eller, lyllos er! Hur man nu vill se det.

Strax därpå hoppade jag och Simon in i bilen för att bege oss till bowlinghallen. Där gick årets klubbmästerskap av stapeln och eftersom jag inte var med fick jag agera publik istället.


Här är klockan 11 och Peters deltagande i årets mästerskap närmar sig slutet. Ja det är han där i mitten, typ.


Ungefär vid 12-snåret var det dags för mig att åka hem igen och eftersom parkeringen var full av karuseller fick jag gå en bit för att komma till min bil. Här syns den lilla stadion bakom idrottshallen. Ja, jag sa LILLA.


Lunch kl 13: sockerärtor, stekta tomater, sojafilé och bearnaisesås. Och vatten, bara vanligt vatten.


Kl 14 gjordes innehållsförteckningen på special-skivan jag bränt till muckande kompisen. Ibland har jag helt underbar humor, enligt mig själv i alla fall.


Här är klockan 15 och jag tar det slutgiltiga beslutet om kvällens klädsel efter noga studerande från alla möjliga och omöjliga håll och kanter.


Kl 16: Skål! Lågkalorifusksangria (rödvin, frukt och lightläsk). Ja jag vet att jag kraftigt fördömt de som blandar rödvin med läsk, men sangria är en annan sak. Faktiskt. Även om det är en fuskvariant.


Strax före kl 17 anlände vi till förfesten där Peter snart fick en ny kompis medans jag fortsatte med fusksangrian samt lite mellanmål.


Klockan 18 är vi fortfarande på förfest och bordsgrannens öl var av den skummare sorten. Smålänningar...


Dags för middag på lokala krogen! Här är klockan sisådär kvart över sju. Och JA jag drack mineralvatten till maten. På sant!


Efter middagen blev det kaffe för de som önskade. Peter önskade. Och fick väldigt starkt kaffe tydligen... Kl 20 ungefär.


Happy Hour på puben i andra änden av huset börjar kl 21.30 och det gäller såklart att ta bord innan dess ;-) Så vid 21 ungefär lämnade vi restaurangdelen och alla glasen. Hmm, vissa var visst törstigare än andra...


Klockan 22 avnjöt jag kvällens första glas vin samt lite kvällsmål såklart. SweBar är bra att ha med sig i väskan, tipselips!!


Klockan elva var dansen i full gång på vissa fronter. Inte på min front dock, jag tog inte ett enda danssteg. Betydligt fler steg tog jag till och från toaletten. Det är inte bara öl som rinner rakt igenom, Pepsi Max (jodå, puben har den goda smaken att ha detta rinnande guld i sitt sortiment) och vatten har samma effekt.


Vid midnatt hade jag fått trevligt sällskap av en kompis från ungdomens dagar och han lade rabarber på min kamera. Notera helgonglorian... Hmmm...


Taxi är dyrt och Johanssons är trötta, så klockan ett väntade vi på bussen hem.


Strax före kl 2 blev det en sängfösare av det nyttigare slaget... och sen, barnförbjudet!!! Och godnatt.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...