söndag, maj 01, 2011

1 maj = arbetarnas dag.

Här har vi tolkat det som trädgårdsarbetets dag. Blommor har planterats i lådor och krukor, rabatter har rensats, rabarber har skördats och så lite till. Jag förstår att ni är sjukt sugna på att se foton från detta viktiga, så det ska jag ge er. Som vanligt kan man klicka på de foton man vill se i större format, om man nu skulle önska det.



Rabarbern har växt så det knakar (aha, det är kanske DET som håller mig vaken på nätterna, jag trodde det var Peters snarkande!) Första skörden hade nog varit lagom förra helgen, men det fick bli nu i stället.


Blomlådor och krukor är min avdelning.


Peter får ta hand om slitgöran ;-)


Rensad perennrabatt.


Och titta! Påskliljelökarna jag flyttade för några veckor sedan klarade det finfint.


Som en smak av sommaren... Smältrabarber med vaniljkesella. Mums!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...