onsdag, april 20, 2011

Foto-mix.

Ja här blir det blandad kompott. Först det där med påsken. Jag är inte HELT anti, mest ointresserad helt enkelt. Men tack vare Simon har vi nu ett litet påskträd i alla fall. Med betoning på litet. Det är Simons aldeles egna träd, det som planterades i samband med hans namn- och välkomstceremoni.


Påsken handlar för många (alltför) mycket om mat. Bland annat detta ska jag äta, kokt ägg med citron- och dillmajonäs! Mums filibaba!


Och så var det klädrensningen då, jag hittade dels ett par jeans jag inte ens kunde använda när jag köpte dem (ett "de är för små men jag ska ju gå ner så de passar väl sen!"-inköp) och dels en grön skjorta jag kunnat ha en gång i tiden men inte på de senaste 5 åren eller så. Detta tog jag på mig i morse och tyckte att det jag såg i spegeln var helt OK. Nästan bra liksom.


Tyvärr är det inte lika snyggt från sidan och bakifrån. Magen har inte alls krympt i samma takt som resten av kroppen (tycker jag själv, _andra_ säger att den blivit mycket mindre), "kärlekshandtagen" är kvar i allra högsta grad och rumpan står liksom ut på fel håll (den är bred men platt, plattheten är ett av från pappsen).


Men man kan fuska också ;-) Lägger man sig till med en onaturlig kroppsställning kan man få det att se ut som att magen är mindre och rumpan "putigare" ;-)


Fast det är nog rätt jobbigt att gå runt sådär jämt :-)

Ett annat plagg jag glömt bort att jag hade var en vit väst, med prislappen kvar och allt. När jag köpte den var den inte ens i närheten av att kunna knäppas (Ja JAG är knäpp, jag vet). Nu är den fortfarande aningens liten ;-) men fram emot sommaren kanske den kan användas.


Kanske tillsammans med en kortärmad top, ett par snygga jeans och mina fusk-converse?


Och ibland är man snyggare än vanligt!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...