måndag, april 25, 2011

Bara två månader kvar...

... tills julmaten ska återanvändas ännu en gång. Fy vilken dålig fantasi vi har i Sverige egentligen. Det viktigaste för mig till midsommar är inte sillen, nubben, köttbullen, äggen eller prinskorven utan jordgubben. DEN längtar jag efter, härlig svensk jordgubbe. Eller gärna en hel drös sådana. Med grädde eller a la naturell. Ååååh....

OK för mig som varken äter köttet eller fisken blir det inte så tjatigt så jag ska kanske inte klaga. Jag kanske ska nöja mig med att glädjas över att jordgubbar är vegetariska ;-)

Jag överväger f.ö starkt att införa potatis i min kost igen före midsommar, för nypotatisen vill jag inte missa. Förhoppningsvis har jag gått ner såpass mycket tills dess att målet känns nåbart.

Påskhelgen då? Jo den har varit sådär avkopplande och skön som en icke-påskälskare som jag vill ha det. Lagom med mat, lagom med aktivitet. Skogspromenad, fotbollstittande, skitpratande, påskdagsmässa och en del slöande. Och allt i sällskap av människor där vi verkligen kan vara oss själva.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...