söndag, februari 06, 2011

Vad sjutton äter du egentligen?

Den frågan är nog den vanligaste nu för tiden, med "Men hur kan du gå ner i vikt, du äter ju hela tiden?" som god tvåa. Så jag tänkte visa hur en dag kan se ut.

Som frukost ett kokt ägg och en skål med naturell yoghurt, kvarg (som kesella ungefär), hallon och hackade nötter.


Mellanmålet på förmiddagen kan bestå av frukt och bär (inte så mycket som på bilden dock)...


... tillsammans med lite nötter.


Ett exempel på lunch är en skål med blandade grönsaker, vegebitar och en kall vitlökssås på kesella utblandad med mjölk.


På eftermiddagen sitter det kanske fint med en liten shake, här i form av Triple Protein blandad med mjölk.


Här nånstanns kommer ofta ett träningspass, och efter det behövs mat igen. T ex kokt ägg, ost och banan.


Till middag kan det bli stekt tofu, avocadodip och bönsallad.


Och som kvällsmål t ex naturell yoghurt med bär.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bortsett från ägg hade jag med stor glädje ätit av din sorts mat. Alltid fräscht det du visar!:)

Tina i Malmö

Christian sa...

Fortsätt kampen. Jag jobbar på min front. Tillsammans så kan vi göra vad som helst. Jag tror på dig. Du uppvisar en sådan här styrka och nu-ska-det-banne-mig-göras-något-åt-saken-attityd. You go girl!

Niko sa...

Kesella = kvarg. Kesella är Arlas namn på produkten kvarg, bara så att du vet :)

Jennie sa...

Jo jag vet ;) Men jag äter inte kesella, eller en del andra kvargsorter heller, p g a löpen och folk vet i regel vad kesella är men inte kvarg. Därav..

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...