måndag, februari 21, 2011

På vår After Work i fredags...

... blev det Singstar. Idag fick jag se filmsnuttarna. Och inte minst HÖRA dem. Hmmm, de flesta av oss ska definitivt inte söka till Idol. Om man säger så. Det lät till större delen rent ut sagt för jävligt. Och ÄNDÅ lät det sjutton gånger bättre än vad det lät när Sara Lumholdt "sjöng" i lördagens Melodifestival. Och hör här: framträdandet var hennes bästa på hela veckan! Åh vad jag är glad att jag inte var med på nån repetition...

Och vadå, Popular (med Erik Saade) ett plagiat av Anders Glennmarks Kall som is? F*n heller... Det är ett pagiat av Lili & Susies Oh Mama! Tsss, amatörer...

När jag ändå är igång och gnäller kan jag ju blotta mig lite och erkänna att jag inte fattar vad som ska vara så bra med Sara Vargas Spring för livet. Ja jag fattar att ämnet är gripande och viktigt och så, men texten lät som om den var skriven av random andraklassare. Och kan ett framträdande ö h t bli mer intetsägande?

Sebastian Karlsson gillar jag vanligtvis inte, men nog var både han och låten han framförde bättre än både Shirley´s Angels och nyss nämnda fröken Varga?

Vän av ordning kan notera att jag inte recenserat 2:a delfinalen ö h t. Förrutom Sanna Nielsens klänning då. Men vad ska jag säga? Allt utom My heart is refusing me var skräp, liksom...

Åh vad jag är neggo. Vad driver mig egentligen att ö h t se på skiten?

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

bara för det var jag ju tvungen att leta rätt på hennes låt på tuben och jag får ge dig rätt, det lät fasen inget vidare det där.

Isabella sa...

Du är en riktig masochist ;-)

Nini sa...

Jag vet inte vad som driver dig? Mitt driv är borta. Trots att Sonny och hans tjejer tittar och kommenterar så skiter jag i vilket. *S*

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...