fredag, januari 14, 2011

Lagom, vad är det?

Det där lagom ÄR verkligen helt omöjligt för mig.

De senaste 10 dagarna har jag tränat kondition + styrka nästan varje dag. Idag hann jag inte, vilket skapade en del ångest ärligt talat, annars hade det garanterat blivit ett pass denna dag också. Och maten har jag varit nästan fanatisk med. Bara så mycket som ryms på en assiet. Inget mellan måltiderna mer än vatten. Inget som helst bröd, ingen pasta, inget ris, ingen potatis. Ganska exakt 3 h mellan måltiderna med små undantag enbart att för att passa ihop med träningspassen.

Så ikväll när vi var hemma hos kompisen åt vi sallad (med vegebitar och kokt ägg som proteinkälla för min del och egen medhavd dressing/sås av betydligt nyttigare sort än färdigköpt), inget bröd eller så för mig då förrutom en pyttebit för att smaka på en ny sort som serverades. En assiett, inte mer. Efter maten kom lite gotter fram, ostbågar, chips, salta pinnar och nötter. Och jag höll stenhård koll på klockan... inte förrän det gått 3 h efter jag åt maten tog jag en liten näve nötter och en frukt. Det blev sista måltiden liksom. Maken tycker jag är lite väl fanatisk... Och jag håller med. Egentligen. Men jag är livrädd för att rucka på "reglerna", livrädd att jag då ruckar mer och mer och så blir det kattskit igen. Jag ÄR störd. På riktigt. Allvarligt alltså... Totalbäng.

MEN! nummer ett: Att jag inte åt en enda ynka liten smula chips t ex fast skålarna stod framför mig i flera timmar är jag grymt stolt över! Fast det liksom kröp i hela kroppen på mig... Men, nu vet jag att jag KAN stå emot.

MEN! nummer 2: Imorgon ska jag dricka Motörheadvin. Även mellan måltiderna :-) Och antagligen äta skal/bröd till tacosen vi blir bjudna på. Antagligen.

Träning var det ja... Min biceps, höger såklart, sa PANG idag när jag bowlade. Redan i första provslaget. Jag försökte spela vidare och tänkte att det släpper väl, men nehejdå det gick inte så bra. Det gick inte ens alls. Överanstränging hoppas jag på, för nån bristning har jag INTE tid med. Match på söndag ju! Och så all annan träning... Jag KAN som sagt inte göra nåt lagom.

Annars är allt bra ;-)

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...