söndag, januari 30, 2011

EFIT söndag 30 januari 2011.

Ja riktiga EFIT-dagen var som sagt igår, men vadådå, man kan väl glömma va??

Och snälla, ha överseende med att texten hamnat på galet ställe. Jag får inte rätt på det, eller rättare sagt jag orkar inte bråka...

Vid 9-snåret dök Simon in till oss pigg som en mört och tyckte att vi skulle vara lika pigga. Men se det var vi inte... Han är dock ganska söt så jag tyckte att han kunde få vara med på dagens första EFIT-foto, men grabben visar visst lite attityd! Talk to the hand??


















Trött, tröttare, Jennie. Klockan 10 vägrade jag fortfarande lämna sängen.






















Men strax efter 11 lyckades jag faktiskt masa mig upp, dra en borste genom håret och ta på mig glasögonen. Storartat!






















Kan man kalla det frukost när klockan är 12? I så fall åt jag ägg samt fil med äpple och kanel till frukost. Klockan 12 alltså.


















Peter hade i ett svagt ögonblick igår lovat att städa hela huset, utom Simons rum, idag. Men enligt egen utsago ville han inte börja städa förrän jag stigit upp för han ville inte störa. Jomenvisst, du LED säkert av att häcka vid datorn i nån timme, tack för att du uppoffrade dig så för mig! :-D Nåväl, här var klockan ett.



















Badrummet lär ingå i "hela huset", men med risk för att låta gnatkärringaktig så brukar inte det rummet bli ordentligt städat om inte jag själv gör det. Så... badrumsstädning kl 14!






















Sen var det dags för lunch kl 15. Färsfylld tomat och lite grönsaker. Det ser fjuttigt ut men det är precis tillräckligt när man som jag äter typ 7 gånger om dagen (ja inte idag då eftersom jag sov bort halva).




















Peter är förvisso inte lika nällad på träning som jag, men då och då tar han sig en sväng på motionscykeln eller löpbandet. Här hamnade han vid 16-tiden.






















Klockan var nu strax före 17 och det var tid för mat igen! Lite nötter och en frukt. Bara lite, för det var snart träningsdags.






















Klockan 18
var jag i full fart här inne på gymet. Fotot är dock taget vid ett anat tillfälle, såhär ljust är det inte kl 18. Än ;-) Det blev inte bra att fota i mörkret, så... därav det gamla fotot. Lite får man fuska, faktiskt.



















Sådär kvart över sju var jag färdigtränad. Ja ni ska vara glada att det inte är doft-Internet detta. Ingrodda träningsskor doftar inte mandelblom direkt.






















Vid 20
var det dags för dagens sista måltid. Oststavar, vindruvor och mjölk. Fina grejer. Jag tänkte äta ägg men det fanns visst bara ett kvar och det behövs till frukosten imorgon.


















Det kommer ju en dag imorgon också, och jag måste ha matlåda med mig. Kl 21-fotot visar tillagningen av quornfiléer och grillade grönsaker. En del av detta blev sedan morgondagens lunch.


















Lite Mythbusters sitter sällan fel. Så inte heller idag kl 22.






















Men nu är det baske mig dags att sova. Igen :-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilka fina recept. Tack för tips. Härliga bilder.Kul att se och ´läsa i kapp´. :)
Hälsn. Tina i Malmö.

Anna sa...

vad alla städar och fejar! Ni får komma hit och städa och feja också!

Det beror väl på när man stiger upp!

Själv tycker jag det är hur mysigt och skönt som helst, att stiga upp vid halv 8 och äta min frukost och sedan med gott samvete gå och lägga sig igen! :D

// Anna

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...