tisdag, oktober 13, 2009

Utan sömn stannar livet.

Ja till stor del i alla fall. Att inte kunna sova är nåt jag inte ens önskar min värsta fiende. Idag har jag självstudiedag och tar mig i kragen och går till VC för att försöka få hjälp med den biten. Detta funkar liksom inte. Många nätter sover jag nästan inget alls. Många andra nätter sover jag väldigt sporadiskt och sönderhackat. Förkylningar och annat trams avlöser vartannat, där är väl sömnbristen inte den enda boven men att det knappast är gynnsamt för kroppens försvar mot sjukdomar att inte få tillräckligt med sömn är obestridbart. Så nu hoppas jag kunna få hjälp, hur motvillig jag än är mot sömnmedicin så får jag kanske kapitulera för att orka med vardagen.

Sömnen är en av de saker som är så grundläggande att vi tar den för givet.

1 kommentar:

Johanna M sa...

Jag kan få sömnproblem ibland. Min hjärna är ganska reaktiv, blir lätt klarvaken. EN gång fick jag sömntabletter (stilnoct) utskrivet av en vänlig läkare. Jag använde dem inte så ofta men det var en trygghet för mig att veta att de FANNS, tog en i värsta fall.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...