tisdag, februari 24, 2009

Dagens snackis...

... är såklart att kronprinsessan Victoria och Daniels förlovning. Det var väl på tiden kan man säga. Jag undrar vad det är som gjort att det dröjt tills nu, det snackas ju så mycket om att de inte FÅTT förlova och gifta sig förrän nu för kungen. Men det vet man ju såklart inte. Kanske de själva inte känns sig redo förrän nu? Det är ju faktiskt också en möjlighet.... De är väl människor de med? Om än med väldigt speciella roller.
Min starkaste reaktion när jag ser nedanstående från hovet är att Daniel nog lär klå sin svärfar, och sin svärmor, som talare anytime..... Behaglig röst och stabilt "framförande".


Och som ett brev på posten så försöker vissa uppmärkamhetsnarkomaner febrilt, precis som väntat, få händelsen till att vinklas mot dem själva. Tar varje chans att använda nyheten till att få egen uppmärksamhet med hjälp av historier med varierande sanningshalt. Åh vad jag är glad att jag är jag, och inte nån annan...


Här ute i Svensson-världen så har jag lekt vanlig människa under ett dygns tid. I går eftermiddag var jag på utbildning om Hot & Våld, från Civilförsvaret, fått tips om hur jag ska agera i eventuella hotfulla och våldsamma situationer och information om hur lagen om nödvärn ser ut bl a. Och i förmiddags var jag och handlade aldeles själv. Ta bilen bort till närmsta affär funkar, nu snart 3 veckor efter operationen, och att försiktigt köra lätt lastad kundvagn funkar. Sen tar det en evighet att få med mig varorna eftersom jag inte får lyfta så mycket åt gången, jag fick ta 1-2 saker i taget mellan vagn och bil och sen bil och hus, men tid har jag liksom gott om.

Jag kan f.ö meddela att jag INTE rekommenderar er att få en svampinfektion runt ett stort operationssår. Det är INGEN höjdare.

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Fast jag ÄR faktiskt glad som fan att jag inte är född kunglig! Är alls icke avundsjuk på deras liv, där allt ska styras av regler och kutym och att alltid vara påpassad av kameror och allt vad det är.
Nä, jag är glad att jag är jag, faktiskt. :)

Men visst är de ett sött par, det är dem. Och ja, Daniel är helt klart ett bra talarämne, höll ögonkontakten med kameran och stadig på rösten. Mycket positivt intryck gav han.

Anonym sa...

Hejhej, gumman ! Snart är ni här *längtar*. Jag hoppas jag hinner bli frisk bara men det löser sig nog :-) Annars får vi väl bli uppassade av våra karlar ;-)

Dammråttan sa...

Jag måste erkänna att jag såg det klippet på en annan blogg och inte på TV. Lyckades "missa" allt om förlovningen i går. Orkar liksom inte med. De har förlovat sig - fine! Men mycket mer än så tycker jag inte att det är. Inte värt att ta upp mer än halva nyhetsprogrammen och inte för att ändra TV-tablån heller.

Säger som Häxan. Glad att jag inte är född kunglig. I alla fall om man tycker att det är SÅ jobbigt att vara officiell, som det känns som att de tycker hela tiden.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...