torsdag, februari 26, 2009

3 veckor efter operationen...

... är jag piggare och mindre rörelsehindrad ;-) Men i gengäld så vill jag ännu mer än tidigare klara mig själv. Så idag har jag tagit bilen till sta´n, det är maxgränsen för vad jag orkar köra än så länge, och sen sprungit (OK, gått då) fram och tillbaka till bilen mellan varje affärsbesök. Allt för att inte bära för tungt. Och sen var jag på Maxi och handlade, och bad med lagom lidande min en förbipasserande om hjälp att lyfta kassarna från kundvagnen in i bilen. Och så förvarnade jag Peter om min hemkomst så han kunde komma ut och hjälpa mig bära in. Man får inte vara dum, då kan man bli lärare, eller nåt.... Fast jag är grymt tacksam över att inte åka på en avstämning i självscanningskassan.

Och så, viktigast av allt, har jag bokat ny tid hos "min" tatuerare Björn. På onsdag ska han plåga mig under sisådär en timmes tid. Det får han så gärna så.....

Nästan lika viktigt är att jag äntligen köpt ett nytt kors. Eller tre egentligen, både halsband och örhängen blev det. Bild kommer när jag orkar. Och minns...

2 kommentarer:

Dammråttan sa...

På rätt håll, trots allt, men det låter rätt jobbigt måste jag erkänna. Hur länge blir du sjukskriven?

Anonym sa...

Glöm inte bild på tattoo också då ;-)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...