onsdag, januari 14, 2009

På tal om röster...

... så finns det röster som "alla andra" gillar utom jag. Ett exempel är Beyonce, henne förväntas man gilla. OK, nog för att kvinnan kan sjunga... men hennes röst är inte det minsta behaglig i mina öron. Bara gäll och irriterande och skarp. Inget för mig...


Ett annat exempel är Mariah Carey. Jodå, även hon kan sjunga. Men jag står inte ut med att lyssna på det ändå. För mycket väsande och waaaaaaaay to much wailande.


Och så har vi vår svenska heliga ko. Carola. Jag är ledsen, men hennes röst har inte gett mig nån njutning de senaste 10 åren. Det är mest skrik nu för tiden... jag tänker inte ens lägga in nån video :-D

1 kommentar:

Starfish sa...

Mariah Carey, är det hon som andas så skumt, så man hör varenda inandning mellan raderna hela tiden? Det irriterar jag mig jättemycket på. Låter ju inte klokt!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...