söndag, januari 04, 2009

Bokslut 2008.

Efter stöld/lån från Mamman på väg skriver jag härmed bokslut över år 2008 och välkomnar 2009 med blandade känslor.

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?
Rörde vid tanken på skilsmässa. Inte mer än så, det kom aldrig längre och jag har inga planer på det heller. Men jag rörde vid tanken, för första gången under 10 års äktenskap, och det var jobbigt tillräckligt.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2009?
Med ett enda undantag har jag aldrig hållt dem, så jag har slutat ge...

Fick någon i din närhet barn?
Ja! Grattis till kompisarna Ulrika och Anders, grattis till C i Göteborg, grattis till syrran som välkomnade sitt 3:e barn. Vem har jag glömt? Jag ber om ursäkt för säkerhets skull....

Dog någon i din närhet?
Ja, eller i alla fall någon som varit i min närhet tidigare i livet.

Vilka länder besökte du?
Danmark ärades med ett besök av mig, P och T i samband med Kiss-konserten. Och mina fötter trampade tysk mark flera gånger. Inköp av flytande föda var orsaken.

Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
God hälsa och god tur, tack!

Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
1 september. Samma dag jag skulle börja mitt nya jobb rasade min värld samman för en stund.
1 oktober. Min underbare vän försvann rent fysiskt från mitt liv ett tag framöver, ofrivilligt. Tack gode Gud för telefonen.

Vad var det största du åstadkom?
Hmm, dött lopp mellan att jag på allvar tog tag i min ätstörningsproblematik, tog emot den hjälp jag kunde få och blev sedan färdigbehandlad och att jag tillsammans med Peter tog tag i det som ö h t väckte tanken på skilsmässa och bearbetade det på ett sådant sätt att vi nu kommit varandra väldigt nära igen.

Vad var ditt största misslyckande?
Att jag trots hjälpen jag fått inte vunnit kampen mot mina kilon. Än...

Vems beteende förtjänade att firas?
Peters

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Peters.
Ja, paradoxalt va?
Och så den där jäkla b*tchen som i bästa ego-stil kört över oskyldiga människor och påverkat dess liv negativt för evigt.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Jadu, vilken bra fråga. Ut i tomma intet?
När jag har det tufft äter jag, eller handlar, eller handlar sånt som jag äter. Och står jag emot att handla sånt jag äter så kan jag handla annat.

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexalterad?
Att jag fick tag på Metallica-biljetter tills i sommar.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
Ingen särskild tror jag.

Bästa filmer 2008?
Jag är jättedålig på att se på film, i synnerhet på bio. Men Mama Mia får nog bli svaret här.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Motionerat.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Grubblat.

Favorit-TV-program?
Det måste bli samma som alltid: CSI.

Vilken var den bästa boken du läste?
Jag läste nog ingen.... ja undantaget sonens barnböcker då.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Det var en lördag så jag antar att jag inte gjorde något särskilt. Men jag vet inte, har glömt.

Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Knepig?

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Who says I did?

Vem saknar du?
T. Den där underbare vännen jag nämnde.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
T:s flickvän. En härligt tillskott till min vänkrets.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2008:
Det är aldrig så illa att det inte kan bli sämre.

Lärde du dig något nytt under 2008?
Ja, det ovan bl a...

Skulle du låna till din egen blogg kan du väl hojta!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tagit denna till min sida
Annelie

Anonym sa...

Vad roligt med ett bokslut.
Du kan väl lägga in den till oss listisar som inte har någon blogg?

Kram Janeth

Mamman på väg sa...

Ja, du, vilket 2008 du hade...! En osolidarisk kropp, en vän som försvann långt bort *minns* och skilsmässosnudd. Tänk att ni tog tag i det!

Och visst får du länka. Jag länkar tillbaka.

Jennie sa...

Annelie, återkom gärna med adressen dit ;-)

Janeth, eller så får ni skaffa bloggar :-P

Mamman på väg. Tack! Och du finns nu i min blogglista.

Anonym sa...

www.anneliesweb.com

Annelie

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...