onsdag, januari 07, 2009

Ibland häpnar jag...

... över vissa åsikter jag får ta del av. Jag respekterar dem, för det mesta, men ibland trodde jag inte ens det fanns nån som tyckte så...

T ex:
- Att det är fel eller t o m vidrigt att ha sex i samma rum som en bebis eller ett spädbarn sover, hur tyst man än är och hur mörkt det än är.
- Att det är äckligt att se icke-använda (märk väl: icke-använda) tamponger i någons badrum.
- Att det är OK att stjäla en julgran för "det är ju bara ett träd".
- Att det är OK att stjäla av rika för "de har ju råd med det".
- Att adopterade barn bör skickas tillbaka till sitt födelseland när de blivit myndiga för då ska de klara sig själva.
- Att Christer Sjögren är Guds gåva till kvinnan.....

Ja ibland blir jag förvånad. Men jag antar att det inte skadar att lära sig nåt nytt.

På tal om nytt är matmissbruksbloggen uppdaterad.

1 kommentar:

En häxa på Vift sa...

sex eller inte-diskussionen såg jag men orkade inte ge mig in i den.... det andra har jag missat och tur är väl det.
Nä, såklart är det ju aldrig rätt att stjäla oavsett om det är en gran i skogen eller ett tuggummi i affären. Man vill ju gärna föra goda värderingar över till sina barn och där ingår ju inte kriminalitet i den värld jag lever i ialla fall.
Och Christer Sjögrens glorifiering förstår jag inte riktigt heller. Tacka vet jag Jean-Claude van Damme! *s*

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...