söndag, januari 04, 2009

Med facit i hand...

.... var det kanske inte bra att ta så mycket ledigt nu vid jul och årsskifte. Det har nog blivit aldeles för mycket tid till att grubbla, fundera, oroa mig.... Oroa mig dels för själva koniseringen och dels för resultatet av den. Oroa mig för hur jag kommer att hantera det, hur jag kommer att må rent psykiskt under väntan och efter ett eventuellt negativt besked. Oroa mig för om jag kommer att kunna få det stöd jag behöver, eller om jag kommer att bli sviken och ensam med mina känslor. Funderat på om det är bättre att gå in i det ensam, på egen hand, redan från början för att inte utsätta mig för risken att jag tror att jag har stöttning men som sedan försvinner....

Jag låg och grubblade mycket inatt, och delade med mig av detta grubbleri till Peter. Idag reste jag mig ö h t inte upp ur sängen förrän klockan var kvart i fyra på eftermiddagen. Inte sov jag..... jag bara låg liksom. Deppig, eller kanske snarare avslagen. Det är ingen kul känsla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är kanske inte rätt person att luta sig mot? Men du har både mailadress och telefonnummer och lyssna kan jag alltid...

Jennie sa...

Du är go Nini, och jag känner mig trygg med dig. Tack.

Mamman på väg sa...

Nä, ingen kul känsla alls, men du har ju verkligen saker att grubbla över, låter det som. När grubblerierna har tagit sig in i ledigheten så känns det ibland som om den var bortkastad -men kanske var det bara nödvändigt? Vilken natt-klippa till man du har. :)

Starfish sa...

När är det dags för koniseringen? Känner med dig. Förstår att det är tufft men hoppas förstås att allt går jättebra! Grubbel och oro kan äta upp en människa, tror jag, men det är väldigt svårt att hålla sig ifrån det ibland.

Jennie sa...

Mamman på väg. Han har inte mycket till val :-D

Starfish. Den 13:e om inte mensen kommer just då...

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...