onsdag, december 31, 2008

EFIT 30 december.

Tiden är kommen för årets sista EFIT, idag tisdag 30 december.

Precis efter tolvslaget: Man har inte roligare än man gör sig. T ex genom att testa nya sminket och ta foton av sig själv från femtioelva vinklar och med trettiofjorton ansiktsuttryck. Hmm. Vadå ego? Hmm igen. I alla fall, ett smakprov:














Hmmm, återigen.

Klockan ett satt det fint med blåbärsrippelglass. Jättefint!


Klockan 9. Gomorron sunshine!!! Eller inte.....


Klockan är 10 och jag kunde inte längre ignorera tvätthögen i grovköket. Maskin nr ett, sätt fart!


Klockan 11 var det julmatsrestätning som pågick i köket. Peter är den skyldige, det som syns här äter liksom inte jag.


Tolv då... Simon hade valt kläder för dagen och bl a valt en ny tröja han fick i julklapp. Den passar honom finfint.


Klockan 13. Ibland får jag ryck som jag borde få oftare. Nu blev det ett smink-sorterings-ryck. Här är laddningen som är kvar EFTER utrensningen av gammalt och inaktuellt:

Hmm, och inte fan blir man snyggare för det....

Sen fortsatte jag att sortera och gå igenom mina smycken. Bl a ett gäng kors. Jag fick det till 15 st totalt, jag trodde det var fler! I alla fall, kl 14:



Klockan 15 var det dags att krypa till korset. Yepp! Jag hade fortfarande morgonrocken som klädsel....


Klockan 16, tvättsortering och åter tvättsortering. Och nästan inga kläder är mina, jag fattar inte....


Klockan 17 var jag i färd med att tillverka bordsdekorationen för morgondagen. En bit på väg....


Nej jag är inte på lyset! Men såhär blev fotot jag tog när jag agerat gratistaxi åt päronen och faster/farbror kl 18.


Klockan 19 var jag nyss utkommen från MAXI. Jag skulle köpa blommor, kattmat och mjölk. Jag kom ut med 15 varor. Ingen mjölk.....


Visst ser det gott ut? Jag testade en alkoholfri nyårsdrinksvariant. Mousserande vin och strawberrymix. Gott. Sött! sa vi. Surt! sa Simon. Klockan var 20.


När klockan var 21 hade jag nyss ätit tacos. Som dög..... men, vart fasen har kryddmixen tagit vägen?? Vem har stulit eller gömt den? Erkänn!


Klockan 22 satt jag för ovanlighetens skull vid en stationär dator (ja det gör jag nu med f.ö).


Klockan 23. Studerar dekorationen. Jodå, den duger. Lotta, om du tittar före nyårsafton kl 18: blunda!!!


När vi gått hela varvet runt, vid midnatt alltså, var det dags att agera taxi igen. Min bil var lite frusen (och smutsig ser jag) så jag tog Peters....


Nu får det räcka!!! Jag passar på att önska er ett gott slut på 2008 och ett Gott Nytt 2009!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för påminnelsen!

Anonym sa...

Tack för titten!

Anonym sa...

Kikar förbi :)

Kajsa Bergman Fällén sa...

Gott slut, kul att EFIT:a med dig på nyårasfton :)

Anonym sa...

Gott Nytt år!!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...