onsdag, december 31, 2008

Lite musik får avsluta året.

Man kan tycka att jag är tjatig, men en av de bästa rocklåtarna som någonsinn gjorts, med tillhörande suveräna video förtjänar att upprepas.
18 and Life. Skid Row. Helt fantastiskt.




Lite mer.... eftertänksamt (heter det så?). Sentimentalt kanske. T o m deppigt. Mycket sorg och en önskan om hopp, passar bra att skicka iväg mig mot nästa år med. Ett år som bara måste bli lättare att stå ut med än 2008.
Something to believe in med Poison.




Som avslut en lite intensivare variant, Burning Bridges med Slaughter.
Jag roas hejdlöst av introt från inspelningsstudion, den som inte delar min humor kan ju hoppa över den biten. Men en bra festlåt är det.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med, Skid Row rules!!! :)

Gott nytt år vill jag passa på att önska dig!!

Kram!!
/Heidi

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...