torsdag, november 13, 2008

Så dålig stil!

Ja av mig själv då. Jag har ju glömt att ta mig an utmaningen från En häxa på vift. Skämmes tamejfan! Men bättre sent än aldrig? Häxan själv antar utmaningen HÄR

Reglerna då:

- Länka den som utmanat dig och lägg in dessa regler på din blogg.
- Berätta sju saker om dig själv, både vardagliga och knäppa.
- Utmana sju stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
- Låt dem få veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

OK.
1. Jag har inte ätit något djur (medvetet i alla fall) sedan annandag jul 2001.
2. Jag är släkt i släkten med en av landets mest kända före detta partiledare.
3. Jag har varit rökare. Jodå, så är det. Det var en hel del år sedan dock.
4. Den som säger "Julen är barnens högtid" får onda ögat av mig. Julen är allas, i alla fall alal som vill fira och uppmärksamma den!
5. Jag hatar fötter. Fötter är hemska, avtändande, fula.....
6. Mina första riktigt stora idoler var A-ha, en stor del av mitt liv kretsade kring dem när jag gick i mellanstadiet. Mags, Magne Furuholmen, var favoriten.
7. Jag är smått beroende av Pepsi Max.

Jag utmanar, med risk för att de redan antagit den tidigare, dessa:
Bea
Lotta vars NYA blogg jag tappat adressen till.
cilanpilan
Nini
"angelfish"
Och sen får det faktiskt räcka... Busig är jag!

3 kommentarer:

Kajsa Bergman Fällén sa...

Hördu Jennie, kan inte du maila mig så blir jag glad?

spenatmamman (snabela) gmail (punkt) com

En häxa på Vift sa...

A-HA !!!! De hade jag ju glömt. Diggade dem som 17 där under andra halvan av 80-talet. :)

Béatrice Karjalainen sa...

Jag antar sällan utmaningar eftersom jag helst av allt skriver om det som poppar upp i huvudet. Vad gäller just denna så känns det ganska repetitivt, jag berättar ju alldagliga, knäppa och ibland saker som folk inte ens vill veta i bloggen hela tiden. Men tack för att du tänkte på mig.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...