fredag, november 14, 2008

2008 sucks!

Jag låg härom kvällen och funderade över hur året varit. Och trots att det hänt en hel del positiva glada grejer, som t ex det nya jobbet och den nya systersonen, så glider tankarna över på det negativa hela tiden.

Allt började med bilolyckan i början av året när jag fick en mindre nackskada och man även upptäckte ett troligen medfött fel. Sen rullade det på. Vi blev varse att sonen både har dålig syn och tveksam hörsel, det funkar bra med glasögonen och hörseln är inget alarmerande i dagsläget men ändå inget kul. Hans underbara personalgrupp på förskolan sprack dessutom en bit i taget. 2 ganska nära dödsfall under året. En underbar vän har efter en lång process och en juridisk skandal blivit dömd för ett brott jag vet att han är oskyldig till eftersom jag var delaktig i händelsen men jag kan inte bevisa det. Vårt förhållande har haft sin första riktiga kris. En förvärrad knäskada, en njurbäcksinflammation, fortsatta problem med kraftiga blödningar vid mens och så då de där vanliga sjukorna som har en förmåga att drabba en mest när det är som minst lämpligt.

Alltså ni hajjar.... jag ser inte direkt tillbaka på år 2008 med ett leende på läpparna. Jag längtar tills året är slut.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Då kan bara 2009 bli bättre! Jag hoppas det! Vad du ställde till det för mig. Att försöka komma på 7 hyfsat intressanta saker om sig själv var inte lätt. ;)

Anonym sa...

Men vi ska avsluta 2008 bra! *ler*

Jennie sa...

Nini. Ja med en hejdundrande fest :-)

Angelfish. Man kanske skulle göra sånt oftare då ;)

En häxa på Vift sa...

ja.... det låter onekligen som erat år varit väldans händelserikt men då hoppas vi på ett bättre nästa år.

Anonym sa...

Usch så mycket tråkighet ni drabbat av. Hoppas verkligen att 2009 blir ett mycket bättre år som många redan skrivit. Alla är så kloka:)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...