söndag, augusti 10, 2008

Så tycker du bara för att........

....., eller "Du hade också tyckt så om du....." Åh vad jag hatar det där förminskandet av andras åsikter. Varför är det så främmande att vi människor, individer som vi är, kan tycka olika om saker och ting även om vi har samma bakgrund i det sammanhanget? Och tvärtom, att vi människor, som de individer vi är, kan tycka _samma_ om en sak trots olika bakgrund?

"Hade du haft svårt att få barn hade du inte tyckt sådär". Hmm, jag HAR haft svårt att få barn men tycker faktiskt sådär ändå.....

I nästa sekund:

"Så tycker du bara för att du haft svårt att få barn". Hmm, nu tyckte jag liksom så långt innan jag ö h t försökte bli mamma så det har inget samband alls.....

Ja ni smarta läsare av min blogg fattar vad jag menar va? Bra, jag är för trött för att veckla ut mig..... men lite smått irriterad.

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

är det ett visst forum vi talar om nu eller? Isåfall missade jag diskussionen men kan mycket väl föreställa mig hur snacket gått... man har väl varit med förr. ;)

Anonym sa...

Här håller jag med En häxa på vift. Men det är kanske för att vi har samma bakgrund i frågan? ;-)

-Maria N- sa...

Jag fattar väl typ, kanske, tror jag.

Hur som helst. Så´na kommentarer säger ju en hel del om den som uttalar dem.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...