måndag, augusti 18, 2008

Idrotten är grym....

.
..... ibland. Mycket grymmare sätt att sluta sitt deltagande i ett OS än det Susanna Kallur råkade ut för idag finns väl knappt. Åh vad jag tycker synd om henne. Och inte blev mitt medlidande mindre när intervjuaren på SVT fortsatte dra ut på intervjun med henne fast hon tydligt signalerade "Jag är skitledsen och kan knappt prata längre, låt mig va´!" Ja hon är en offentlig person, men visa lite medmänsklighet och allmänt hyfs och nöj dig med en kortare pratstund! Pucko....

Vad finns kvar av intresse när det gäller svenskarna och friidrott?
Musse springer snart final, och honom önskar jag verkligen en medalj. Tyvärr tror jag inte det blir så, men en topp 6-placering vore en stor prestation och är inte alls orimligt. Just därför blir han väl..... sjua.
Johan Wissman bör kunna ta sig till final på 400 meter. Sen tror jag inte vi ska förvänta oss mycket mer. Men gärna hoppas..... Jag gissar dock på en sjundeplats för Johan med.
Och så Holm då... Det där känns som att det blir antingen succé eller fiasko. Antingen eller. Jag vet inte ens om jag vågar titta imorgon..... särskilt inte eftersom min magkänsla säger att han bara blir femma...

Jag har mer än gärna fel!!

Kommentar dagen efter: Jag fick i alla fall rätt om Musse... tyvärr...

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...