söndag, augusti 17, 2008

Plus och minus.

.
Svenska handbollsdamerna till kvartsfinal. Jag är imponerad. Jag visste inte ens att landet hade ett handbollslandslag av hög internationell klass och blev överraskad av att de tog sig till OS ö h t. Och nu med kniven på strupen lyckas de vinna de två sista gruppspelsmatcherna och är vidare. Imponerad är jag som sagt. Kul! Dessutom håller spelet en god klass, det är inte stor skillnad i fart och intensitet jämfört med herrarnas på samma nivå. Dagens PLUS.

Dagens MINUS är att ett gäng simmare gör bort sig. Reglerna är klara, ingen alkohol i landslagskläder. Då är de officiella representanter för och inte vanliga Svenssons och får inte bete sig som vanliga Svenssons. Förvisso tycker jag inte att det i sig är nåtasnmärkningsvärt under de omständigheterna med lite öl, men reglerna är klara för att det inte ska finnaas några svåra gränsdragningar och de ska givetvis följas. Detta tycker jag är mer pinsamt än Aras protest, den står jag fortfarande bakom.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...