fredag, december 09, 2022

Lucka 9.

Nya saker är läskigt! Men idag är det dags för en sådan, nämligen första buss- och tåg-åkandet med rullstolen 😱. Jomen ni fattar läskigheten va? Men det går nog bra. Hoppas jag.

Målet för resandet är den julkonsert jag och maken ska på ikväll. I dagens lucka stoppar jag in en låt jag INTE tror kommer att spelas ikväll, men ... helt säker kan man inte vara.



Run Run Rudolph sägs ha skrivits av Chuck Berry som även spelade in den 1958, men då karaktären Rudolph var varumärkesskyddad på nåt sätt tillskrevs istället Johnny Marks låten. Marks var för övrigt mannen bakom låtar som Rockin´ Around the Christmas Tree och A Holly Jolly Christmas.

På min egen spellista återfinns Run Run Rudolf bland annat med Bryan Adams, The Playtones och Lemmy Kilmister. 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...