söndag, december 11, 2022

Lucka 11. Nu blev det bråttom.

Nyss var klockan typ tio, nu är hon plötsligt snart midnatt och jag har inte stoppat nåt i lucka 11 än. Nu brinner det i knutarna!

Jag gör såhär ... jag tar fram min jul-spellista på Spotify, blundar och pekar. Är ni med?

OK, första försöket gick inget vidare för den låten har jag redan delat. En gång till då ... 

Denna landade jag på. Juligen med Just D. Låten som får sonen att tänka "åh nej" när han hör den för jag har en förmåga att få till nån dans- och gångstil som han tycker är hemskt plågsam att bevittna.



Jag hittade ingen officiell video och liveversionen jag fick upp var ganska olik studioversionen så det fick bli sådär.

I alla fall, Juligen skrevs av Wille Craaford och Peder Ernerot och släpptes 1991. Det är en låt av parodiskt slag som beklagar sig över vissa inslag i vårt julfirande. Men det är svårt att bortse från att den har vissa klara poänger. Det finns också vissa samplade inslag från andra låtar, bl a är inslagen av bakgrundskör i verserna från Siw Malmqvists Gulle dej. 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...