onsdag, december 22, 2021

Lucka 22.

 

När denna dagen, Natanaels och Jonatans namnsdag, är slut återstår bara 9 dagar på året. Natanael är ett namn med hebreiskt ursprung och betyder ungefär Gåva från Gud. Jonatan å sin sida betyder Gud har givit, eller Jehova har givit. Så ... det passar ju bra att jag idag slagit in julklappar. Ja ni ser kopplingen jag försöker göra va?

Samtliga julklappar som jag ska bidra med på julafton är inslagna och sedan tidigare även de som de små gudbarnen skulle fått förra helgen men som fick vänta tills mellandagarna. Två korta inte det minsta avancerade rim har jag lyckats klämma ur mig, det är oacceptabelt lite men bättre än inget. 

Handelns Utredningsinstitut (HUI), ägt av branchorganisationen Svensk Handel, lanserar varje år sedan 1988 Årets julklapp. I år är det Evenemangsbiljetten, som tomten då ska komma med lagom tills restriktioner återigen införts för bl a evenemang man just köper biljetter till. Hmm, timingen blev väl lite sådär ... men jag förstår tanken. Vi är ju ändå inte tillbaka där vi var för ett år sedan pandemimässigt även om vi fått ta nåt steg tillbaka. Och till sommaren t ex kanske det mesta ändå är stabilt. Såhär skriver HUI själva på sin hemsida:
Pandemin har kännetecknats av social distansering, frenetisk handtvätt och nöjen som antingen åtnjutits inom hemmets fyra väggar eller ute i naturen. När sociala och kulturella aktiviteter återigen blivit möjliga har svenskarna snabbt visat vad som saknats dem mest under pandemin – att roa sig, inspireras av kultur och få uppleva saker tillsammans. Därför är Årets julklapp 2021 evenemangsbiljetten.

Det evenemang som är på G och som jag suktat lite efter är Jesus Christ Superstar med Ola Salo och Peter Jöback. Men jag har inte önskat mig biljetter till det, jag har inte önskat mig något alls. Det är bara en person som köper julklapp till mig och den personen får tänka ut nåt själv 😉. 

Har ni ett gäng klappar kvar att slå in? HÄR får ni 13 tips från Metro Mode. Själv älskar jag de där presentpåsarna man kan "fuska" med till små eller medelstora klappar. Öppnas de dessutom sansat kan de ofta återanvändas igen, och igen ... Win win!



Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...