fredag, december 17, 2021

Lucka 17.

 

Idag 17:e december säger vi Hipp Hipp Hurra!!! till min mamma som fyller år. En vecka före julafton för 77 år sedan anlände hon till världen. Om det var med buller och bång vet jag inte, jag var liksom inte med ...

Mamma delar födelsedag med bl a Tommy Steele som hon om jag minns rätt var ganska förtjust i när det begav sig. 85 bast blir han. 

Det är också Bhutans nationaldag idag. Vad kan jag om Bhutan? är frågan. Absolut ingenting! är svaret. Men om jag googlar kvicktsombaraden så kan jag bl a läsa att det är en monarki, tidigare har legat under brittiskt såväl som indiskt styre (i alla fall till viss del) och gränsar till bl a Kina. 

Idag är det jultröjans dag. Jag äger ingen sådan och har aldrig gjort. Julhårattiraljer och julhuvudprydnader och julsmycken o s v absolut! Ingen tröja. Men även om så vore så hade jag inte uppmärksammat dagen idag ty jag ska på konsert minsann! Och då inte julkonsert utan tAKiDA-konsert. Och nej, jultröja känns inte helt rätt. Däremot kan tightsen jag troligen kommer att ha nog ses som lite juliga i sådana sammanhang. Ja ni ska få se imorgon om jag kommer ihåg att ta nåt foto. Just nu ligger jag i sängen och försöker ladda upp eller snarare varva ner inför kvällen, spara så mycket energi som möjligt tills dess. 

Jag har också för övrigt beslutat mig för att ta hjälp av maken med julpyntandet i helgen. Det blir ovanligt tidigt, men min kropp har sagt åt mig att jag inte pallar fixa det själv i början av veckan och jag har faktiskt lyssnat. Ibland gör jag det! 


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...