torsdag, september 30, 2021

Jag är en lortgris.

I alla fall var jag det som barn, och tonåring. Även i sammanhang då det var normalt att vara lortig så var jag ständigt snäppet lortigare än alla andra. Ja det är så jag har fått det berättat för mig i alla fall. Och många gånger har berättelserna om hur jag fick lingonsylt på ryggen och hur det hittats plättar i håret på mig efter måltider dragits. 

Med stigande ålder har jag blivit något mindre lortig faktiskt, även om t ex vita tröjor eller skjortor sällan är någon god idé. Många "spillningar" (hehe) kan också skyllas på mina dåligt fungerande händer, det gör det liksom rätt okej. Men när jag idag tog på mig min sweatshirt så fann jag en fläck, troligen fettfläck. På ... ryggen ... Jag får väl inse att jag är en lortgris även som fullvuxen. Vilken förresten påminner mig: gissa hur det ser ut på morgonen om man ätit choklad i sängen kvällen innan, varit jättetrött och tappat ett par bitar utan att märka det innan man somnade? 

Så värst lortig bör jag inte behöva bli om jag går ut nu, men däremot blöt. Ty det regnar vågrätt, med andra ord så blåser det som in i baljan samtidigt som änglarna inte kan hålla tätt. Då är det väl bara för mig att ge katten i att gå ut? kan man tycka. Det är ju inte så att jag har nåt jobb eller så att gå till (näää ja' ä' int' bitter). Men nu är det som såhär att jag vet att det i en viss affär finns en veganvänlig nyhet just nu som jag är hemskt nyfiken på, och dit måste jag innan de rackarna tar slut och även såpass tidigt att jag hinner hem innan sotaren kommer på besök efter lunch. Ja alltså inte bara besök som i besök utan h*n ska liksom kolla läget med öppna spisen med å yrkets vägnar, bäst att skriva det . Man kan aldrig vara för tydlig i dagens läge! Jag kan tänka mig ryktet snabbt sprida sig annars om hur det minsann varit en sotare här när maken var på jobbet och kort senare dyker även ett foto upp av mig med misstänkta askgrå fläckar lite här och där. Som den lortgris jag är ... 

På tal om lort. Jag har i många åt försökt bli klok på skillnaden mellan toalettpapper och bad & toalett-papper men gått bet. Nu har jag dock sprungit (typ) på en förklaring från ICA i alla fall. Den lyder såhär: Bad syftar på badrum och de ville helt enkelt ha ett roligare namn än bara toalettpapper och valde därför Bad & Toalett. Jaha ... Så det är alltså ingen skillnad alls vad gäller ÄNDAmålet 😂. Jag börjar ju förståss fundera över definitionen av badrum. Om det inte finns nåt badkar utan dusch där, är det fortfarande godkänt som badrum? Och det finns ju toaletter som bara är just toaletter, som varken har dusch eller bakar, kan man verkligen ha Bad & Toalett-papper där då? Det blir väl missvisande? Har de tänkt på det va?

Visst är det typiskt att när man äntligen får svar på en fråga så väcks genast en hel drös nya? 


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...