onsdag, december 02, 2020

Duuduu duuduuuu, dudu duttuttuuuu. Duuduu duuduuuu, dudu duttuttuttuttuuuu.

Jomenvisst "hör" ni vad det är för låt? Inte? Nähä, försök lite till då. Jag tycker det är glasklart. Och jag valde den just för att nu har nedräkningen mot jul börjat på allvar. December månad är inne på sin andra dag, adventsbelysningen gör sitt bästa för att öka hemtrevlighetsgraden och än så länge är datumljuset i fas med verkligheten. Å andra sidan bör man nog inte lägga för stor vikt vid det där ljuset i år, det stöp (no pun intended) nämligen i golvet och gick sönder vid nr 17. Så utgår man från det kanske det aldrig blir jul utan vi stannar vid morsans födelsedag. Den som lever får se. 
Såhär ser det i alla fall ut i vardagsrummet, en del av det åtminstone. 


Fast vi har ljusslingor och liknande så vi skulle kunna belysa huset så det synts ut i rymden så råkade jag köpa en ny utebelysning i år. Jag kände att omväxling faktiskt ju förnöjer och slingorna i två små enar på framsidan har bytts ut mot ... tja ljusbollar på pinne?

Oh, ja, just det. Denna kransen som jag satt ljusslinga i är också ny för i år. Som sagt, omväxling förnöjer 😊.

Adventspyntningen skedde i lördags och då var det också tillåtet att dels dricka julmust och dels börja spela julmusik. Jag brukar vilja lägga till nån ny jullåt till spellistan varje jul, och i år har denna tillkommit. 

 
Vissa sånger och låtar bör det krävas specialtillstånd för att få röra, och Tänd ett ljus tillhör nog den skaran. Men jag tycker The Mamas kommer undan med det.

Jag hade tänkt skriva lite mer om vad jag haft för mig, men ibland går tiden extra fort (eller så är det jag som är extra sölig) och jag hinner inte nu. Jag ska ut i mörkret och jaga. Ja Pokemons alltså. See ya!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...