torsdag, november 12, 2020

Oh no!

Jag har råkat att redan nu köpa en ny fånig julslips till maken. Härom dagen var jag sugen på att plocka fram stjärnan till sovrumsfönstret. Jag har startat övertalningskampanjen för att få sonen att vilja baka lussebullar så småningom. Och, ännu värre: den där sonen fick tag på en kortfilm med Smurfarna, med jultema och nu kommer jag hela tiden på mig själv med att vissla eller nynna på melodin till Deck the halls ... Oh no! Detta kan hinna spåra ur i god tid före första advent. 

Jag kan på tal om absolut ingenting bjuda på lite konsumentupplysning. Jag har jämfört Fanta Zero Raspberry med ICAs Hallonsoda light. Och den senare vann. ICAs hallonsoda smakar betydligt mer hallon, vilket enligt min smak är en positiv grej, och ger en ganska nostalgisk känsla. Enligt mitt smakminne är den nämligen rätt lik sin sockerhaltiga förlaga. Fantavarianten har inte alls lika uttalad hallonläsksmak och jag upplever den också som sötare vilket inte är ett plus i detta läget. Däremot har Fantan en trevligare färg vilket jag inte tycker fotot speglar så bra dock. Båda är i alla fall goda, men då ICAs alltså vinner och dessutom är billigare lär jag köpa den mer framöver.

Apropå läsk så har jag faktiskt köpt hem några flaskor julmust redan, men försvaret är att den ofta är ganska slutsåld runt 1 advent! Då menar jag Apotekarnes lightvariant som jag föredrar. Sen av någon anledning brukar den åter bli lättare att få tag på precis till julhelgen, för att inte tala om efter nyår då den säljs i massor för nästan inga pengar alls. Då är det ju så dags, men är en stor del av förklaringen till att vi ofta dricker julmust till påsk 😀. 

6 veckor är det kvar till julafton, 7 veckor kvar av detta år som lär omnämnas mycket i framtida historieböcker. Om nu sådan ö h t finns då ... Ni väl har koll på vad det är för dag imorgon va? Det är fredag. Inte vilken fredag som helst, utan fredagen den 13:e. Och alltså inte vilken fredag den 13:e som helst utan fredagen den 13:e november år 2020 😱. Vågar man ö h t kliva ur sängen? 

Idag däremot är det tydligen Alla krossade hjärtans dag. Igår var det Alla singlars dag och Chokladens dag. Hade inte chokladen behövts mer idag?

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...