måndag, februari 10, 2020

Drömma kan man ju.


Jag drömmer just nu om att det plötsligt dyker upp typ en halv miljon eller så på mitt konto och som inte hamnat där av misstag utan verkligen är mina. Kanske en vinst på Miljonlotteriet till slut? Kanske från en anonym välgörare, en person med fet plånbok som saknar familj och vill dela ut sin förmögenhet till andra innan jordelivet tar slut?  Kanske Trelleborgs och Malmö kommuner som kommit fram till att de betalt mig på tok för lite under mina år där och nu vill kompensera, schyssta som de är? Jomen sånt där händer väl? 

I alla fall, för pengarna skulle jag låta bygga ut huset med ett rum. Ett nytt master bedroom. Ett rum i anslutning till vardagsrummet, längre ifrån de delar av huset det är mest liv och rörelse i. Ett rum stort nog för både rejält med snygg förvaring och vilohörna, ja utöver säng och sädår då. Ett rum som jag kan påverka utformningen av från början, placeringen av fönster och sådär, för att medge den möblering jag önskar.

Sen hade sonen fått vårt nuvarande sovrum, betydligt större än hans lilla nuvarande och betydligt mer plats för allt hans lego. Och så hade vi kunnat ha arbets- och hobbyrum i det ena lilla sovrummet och typ tränings/rehabiliteringsrum i det andra i stället för att detta nu klämts ihop i samma på ett icke tillfredsställande sätt.

Eventuella återstående pengar hade kastats in i betalningen av en ny bil.

Ja, drömma kan man ju ... 

På tal om drömmar. Jag fyller 45 år i år och tänkte slå samman firandet eller sörjandet av det med årets temafest. Och temat är "Vad vill(e) jag bli när jag blir stor?". Att ha som "jobb" att rehabilitera mig själv till en så bra livskvalitet som möjligt var inte direkt vad jag drömde om. Nej jag skulle bli journalist. Eller sångerska. Eller journalist. Eller sångerska. Eller både och. Ja det skiftade lite hit och dit det där, och till slut blev jag inget av det. Men jag har faktiskt skrivit några tidningsartiklar, bl a en Grön Guide till Djurens Rätts tidning för drygt 10 år sedan. Det var det inte många av er som visste va? Så liiiiite blev jag vad jag ville när jag blev stor. Väldigt lite.

Sonen när han var sisådär sex år ville bli en bowlingspelande köttbulle när man blir stor. Anammar han det på festen kan hans outfit bli intressant 😊.

Nu ska jag skrapa lite Miljonlotter! Wish me luck!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...