söndag, juni 16, 2019

Litet livstecken kommer här!

Jodå, jag lever. Och min kropp och knopp har mått förhållandevis bra under den månad jag varit tyst här. Därför har jag också lagt mycket av min fortfarande starkt begränsade förmåga på mig själv, på rehabilitering och "träning" såväl som en del socialt umgänge samtidigt som det faktum att sonen gått ut grundskolan med allt vad det innebär också haft stort fokus. Bloggen har helt enkelt inte varit prioriterad.

Hålet af Rygg är borta! Det tog 3 veckor av täta besök hos sköterskan innan det var bra nog för henne att släppa mig, och ytterligare en vecka senare var det helt ihopläkt. Jag är väldigt tacksam för detta, inte minst då det varit väldigt varmt och soligt flera dagar och poolbad har varit min räddning.

För knappt två veckor sedan var det dags för nästa ingrepp, fast av betydligt mindre art som tur är. Två födelsemärken som satt illa till i urringningen, dels var det inte så värst attraktivt och dels kom de ofta i slagsmål med dragkedjor och halsband och sånt, togs bort. Snabbt och i princip helt smärtfritt, och läkaren behövde inte ens gå då djupt att det krävdes nåt stygn. Nu syns inte ett dugg såvida man inte går i intim närkamp med mina bröst. Och det är det inte så många i världen som gör.
Här är i alla fall ett försök till före- och efterbild, vet man vad man letar efter kan man på badbilden se en lite större mörkröd sak och kanske en betydligt mindre. Vänster tutte is the place to look. Alltså till höger på fotot 😉

















Socialt umgänge har jag som sagt också ägnat mig lite åt. En trevlig och skrattfylld grillkväll med goda vänner för ett par helger sedan satt som handen i handsken. Synd att ett par tvingades droppa av strax innan, men det kommer fler tillfällen!

Det blev också första hela utesittarkvällen/natten för året, om än med viss hjälp av infravärme och filtar.














Dagen därpå var det dags för traditionell men försenad familjesammankomst i samband med mors dag. Och alla var på plats, inklusive en nykomling i form av systerdotters pojkvän.

Den likaså traditionella fotbollskampen byttes p g a bland annat åldersskäl hos vissa familjemedlemmar från matchspel till prickskytte. Jag som agerade publik och pressfotograf fann det väldigt roande 😊.

Kampen vanns av det unga nytillskottet vilket ingen direkt förvånades över. Mer otippat var att maken min hamnade på andra plats, synd att man inte satsade en slant på det!










La famila.










Utöver ovanstående har alltså bl a  sonen gått ut nian, det har åskat typ varenda jäkla dag (okej inte riktigt men senaste veckan har det varit titt som tätt), jag har fått nya fräknar, jag har fyllt 24 år för tjugoförsta gången, fotbolls-VM för damer har inletts, jag och maken har sett Rocketman på bio och första färskpotatisen för året har intagits (inte våga egna dock, de är inte riiiiktigt klara). 

Så, känner ni er uppdaterade nu?

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...