måndag, april 22, 2019

Det där med påsk ...

... är jag, som jag skrivit tidigare år också, ganska dålig på trots att den kristna aspekten ju är en minst sagt en fundamental del av religionen. Mycket bättre vad gäller den delen var jag inte i år heller, eller inte ett dugg bättre ö h t, men del där andra delen med pynt och ägg och sådär fick jag till lite av faktiskt.

Förra påsken var det rejält vintrigt, och i utomhusgranen som stod kvar sedan jul samsades ljusslinga och färgglada ägg med gnistrande snö. I år var våren här och såväl sonens lilla äppleträd bredvid pooldäcket som en rejält död blomma på stam pyntades lite smått.



Även inomhus blev det en hel del påskigt faktiskt, för mycket skulle jag vilja säga för nu ska det ju bort igen. Jobbigt! 





Det kanske är där skon klämmer för mig? Att det är så kort tid som påskgrejerna är framme, så att det mest känns som mycket jobb för väldigt lite?

However, en tradition hålls det i alla fall på här. Och det är att på långfredagen äts det inte "vanligt" kött i vårt hem, utan det är vegetariskt eller mat från havet som gäller. Ja och vi festar inte en långfredag. Ett år var vi på konsert, sådana datum är ju svåra att styra över, men om det inte är något väldigt speciellt så är långfredagskvällen en lugn sådan.


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...