tisdag, oktober 23, 2018

Förlåt mig bloggen, ty jag har syndat.

Det har gått 22 dagar se'n min senaste bekännelse. Det blir väl några Ave Maria på det ...

Men först en EFIT. Ett Foto I Timmen som togs på den officiella dagen i lördags men sen tog tid på sig att läggas in och publiceras. Sorry.




Jag vaknade vid 8-snåret och med tanke på att jag somnade tidigt kvällen före så var jag rätt utsövd då. Inte pigg, men utsövd. Fortfarande kvar i sängen kollade jag sedan in pulskurvan från senaste promenaden.















Sedan var det träningsdags.
Avspänningsövningsträningsdags.
Fortfarande i sängen, ja.


Och se'n blev det frukost.
Även den i sängen.

















Me'n se'n var det dags att lämna sängen
och jag begav mig ääääända till fåtöljen i
samma rum.


Jag hade faktiskt inte tänkt se Biggest Loser VIP. Men
plötsligt blev jag sugen och spanade in de första två avsnitten. Övriga sparar jag tills nästa gång jag har absolut ingenting alls att göra.


Halv två var det dags för lunch. Vitlöksfrästa grönsaker som var kvar sedan dagen innan åts ihop med quorns nya helvegetariska skivor som stekt lite lätt.

Timmen därefter lade jag undan min iPad som jag plockat fram för att kunna nätsurfa i pauserna av Biggest Loser som jag i sin tur såg på via iPhonen.

Sladdar, sladdar, överallt sladdar. Här försökte
jag få hyfsad ordning på sovrummets skörd.

Halv fem påbörjade jag min promenad ....

... och halv sex var jag mot slutet av densamma.
Och ja, jag fick sand i skorna!

Hemma igen satte jag mig åter i fåtöljen, insöp
Trocadero zero med citron och inväntade middagen.

Halv åtta hade jag nyss ätit upp den,. Middagen alltså.

Därefter blev det några rundor Ruzzle. 2-3 st i taget fixar jag numera.

Lite Morden i Midsomer är sällan fel. Inte ens
när det är repriser av repriserna.


Och så lite äpplekaka med vaniljsås till kvällsmat / efterrätt / kvällsgotter.


Och mer mord fick avsluta kvällen. I detta fallet ett verklighetsbaserat sådant på TV4 Fakta.

The End!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...