onsdag, maj 02, 2018

Bättre sent än aldrig?

Jag fullföljde faktiskt mitt åtagande i måndags. Och då syftar jag inte på att kolla på en brasa, försöka höra körsången men misslyckas eftersom jag står i fel vindriktning och frysa häcken av mig eftersom det är Valborgsmässoafton. Det valde vi bort i år då min kropp inte var det minsta med på noterna och att gå ner till brasan i kylan och regnet kändes inte som nån vettig prioritering. Utan det var faktiskt EFIT-dag i måndags. Sen glömde jag bort att lägga in det på bloggen, men nu så. Den som väntar på nå't ... tja, gott kanske det inte är men ... ÄH!

Maken jobbade som en vanlig måndag men sonen var ledig från skolan och jag tänkte mig en ordentlig sovmorgon. När jag vaknade trodde jag att klockan var ganska mycket men den visade sig vara halv åtta bara (ja, bara!) så jag låg kvar ett tag till. Därav är 8.30-fotot också från sängen.

Så är även fotot från halv tio, men jag hade i alla fall orkat resa mig upp för att ta hudcremen att smörja in mina snustorra ben med. Därefter var jag tvungen att ligga kvar ett tag tills den torkat in, stackars mig.

Inte förrän halv elva tog jag mig upp och in i duschrummet där jag bl a gav ansiktet en rejäl tvagning inkl. scrub.
11.30 var jag klädd, hårborstad, pigg som ett ålderdomshem och redo att bege mig in till sta'n för ett kort ärende.

Halv ett var det dricka-paus-dags och min ständiga följeslagare vattenflaskan fick tjänstgöra.

13.30 var jag hemma igen och hade nyss ätit mellanmål. Det blev soyghurt mixad med blåbär och hallon, fina grejer.

Eftersom vi hade 5% rabatt på ett helt köp på ICA Maxi så planerades veckans handling dit i stället för CityGross där vi vanligen veckohandlar, och halv tre försökte jag få hyfs på inköpslistan.

Ja 15.30-fotot blir tyvärr censurerat då jag vet att en person som inte ska se vad jag gjorde läser min blogg 😊. Hemlis hemlis.

Halv fem kom jag på att jag glömt köpa en sak jag behövde till middagen så Sune, bilen alltså, fick jobba litegrann.

Halv sex hade jag påbörjat middagen. Och halv sju åt jag den. På min tallrik ser ni en grillad vegekorv och en klick senap att doppa den i, en potatissallad med bl a rödlök och dill samt urgoda vitlöksfrästa haricot verts 😋.
Efter middagen lade jag mig i sängen och slökollade jag på facebook ett tag. Det är ett under att jag inte skakade loss huvudet från kroppen för jösses vad mycket knepigheter folk skriver emellanåt 😲. Och jag kan säga att jag sedan jag gick med i några grupper för fibromyalgi-drabbade har fått större förståelse för varför många kroniskt sjuka är så ensamma. Det beror inte bara på att omgivingen är oempatiska puckon, utan många sjuka är oerhört egocentriska och kräver total förståelse och acceptans utan att visa det minsta av den varan tillbaka.

Halv nio låg jag fortfarande i sängen men kollade i stället på Vänner. Halv tio ... låg jag också i sängen och kollade på Vänner 😊.

22.30 intog jag, fortfarande i sängen fast sittandes, en kvällssmoothie.



Efter lite The Big Bang Theory halv tolv var det dags att säga go'natt!

Så var min Valborgsmässoafton.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...