lördag, mars 10, 2018

Plötsligt var det lördag igen.

Och denna lördagen innehåller Melodifestival-finalen som jag tänkt orka se ihop med familjen i stället för i min ensamhet. Vi får väl se hur det går med den saken, men tanken är god! Och ja, det är viktigt att kolla på det, för annars kan man ju inte gnälla en massa efteråt! Fattarniväl.

Jag håller fast vid att jag tror Felix Sandgrens Every single day eller Benjamin Ingrossos Dancenånting vinner, och detta speglar INTE mitt eget tycke alls. Fast jag kan stå ut med de flesta som vinnare faktiskt, de flesta utom Fuldans och Shuffla. Vinner någon av de övriga känns det inte som att jag behöver skämmas över att vara svensk i alla fall.


Eftersom det är lördag i dag så var det fredag i går. Tror jag. Jag är ganska säker. Och då hade sonen önskat fondue till middag. Det lät trevligt så vi körde på det, vilket innebar att vi jagade tag i en ny gryta då vi bara har en och jag inte delar olja med köttet. Tydligen är fonduegrytor över öppen låga ute nu för tiden, de allra flesta och i princip alla i hyfsat pris verkar vara elektriska. Men, det fungerade det också.



Om någon av er är vegetarianer eller tänkt bjuda någon sådan på fondue framöver kan jag tipsa om Hälsans Köks filébitar. De blev riktigt bra till fondue, men det gällde att ha relativt låg värme och inte ha bitarna i oljan för länge för då blev de hårda. Kör ni med buljong minskar väl den risken dock.




Åter till lördagen. Planen för dagen, förrutom att med väldigt kritiska ögon bevittna Mello då, är att åka till Vellingeblomman med maken och bl a spana in Påskbyn. Rykten säger att den lättroade kan uppskatta vissa djuriska figurer, om man säger 😉.


I skrivande stund väntar jag på att maken ska bli klar för nyss nämnda lilla utflykt, och DET mina vänner kan ta sin tid. Jag hör ofta om hur kvinnor ju aaaaaaldrig blir fäääääärdiga, men i så fall är jag gift med en kvinna. Herregud, h*n ger verkligen "Ska bara!" ett ansikte. Det finns även vissa likheter med små barn, t ex när det gäller att tajma toalettbesök. Om man så säger.



Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...