torsdag, februari 15, 2018

Plötsligt händer det!

Jag lyckas pricka in en officiell EFIT-dag 👍.

Ja för er som till äventyrs inte vet än så står EFIT för Ett Foto I Timmen, och mer info kan man få HÄR om man är intresserad av vad sjuttsingen det är för något.

Så, här kommer EFIT onsdag 14 februari 2018.

Hittills i OS har det gåt lite knackigt när jag planerat att spana in viktiga grejer. Främst för att jag trots att telefonen påminnt mig strax innan lyckats glömma bort det igen, eller somnat, så att jag missat det. Nu var jag abslut redo! Då är tävlingen såklart inställd. Ridå...

Yupp, jag släckte ner och lyckades sova vidare. Vid åtta var jag dock på G och spanade in lite curling. En himla intressant sport faktiskt om man sätter sig in i den lite. Så himla mycket taktik, och sen så himla små marginaler. Och en sport som lämpar sig bra i TV!

Det var väl i Turin för 12 år sedan som den allra värsta tönt-stämpeln försvann och curlingen började bli folklig. Med lite draghjälp av Hammerfall och Hearts on Fire 💓🔥.
Timmen därpå kollade jag in Aftonbladet och fick se dagens antagligen allra viktigaste nyhet: Metallica får Polarpriset! Intressant, oväntat och kul i min mening. Oväntat inte bara p g a musikgenren utan även för att det inom den tyngre rockmusiken finns andra band som är mer allmänt erkända som innovatörer och inspiratörer.

Men, få band har nog så mycket som Metallica gjort den hårda rocken mer känd bland den bredare massan och mer rumsren. På bekostnad av ett par sämre och för kommersiellt anpassade skivor tyvärr, men jag tycker de har vänt tillbaka fint till rötterna på senaste plattan. 


Mer OS så. Här halfpipe. Inte superintressant men okej tidsfördriv. Jag kan i princip inget om grenen, men fattar i alla fall att det inte är bra om man ramlar.




Man kan inte ligga i sängen hela dagen sägs det. Jag tänkte gå upp vid elvasnåret och tvätta håret, men jag orkade inte. Det fick bli en såndär slarvig knut i stället som döljer det mesta av tvättbehovet.









Någon gång ska ju vara den första?

Klockan 12 lyckades jag bli kallad satanist på facebook. Den var ny! 😊


Äta bör man, annars dör man!

I skålen fanns naturell soyghurt, lite havrebaserad vaniljsås samt hallon. Gött!



Fortfarande iförd pyjamas tog jag sedan emot en väninna som skriver sitt examensarbete och använde bland annat mig som intervjuobjekt. Kul! Och himla tur att intervjun bara skedde med ljudupptagning och inget visuellt 😜.

Jag tyckte mest jag svamlade, jag har svårt att hålla tråden nu för tiden och glömmer vad jag skulle säga (och vad jag redan sagt). Men förhoppningsvis kan hon få ut något vettigt ur det. När jag nu tyvärr inte kan jobba så känns det bra att kunna bidra på annat sätt till förskolans värld 😊.

Jag tänkte bjuda på te men kunde inte hitta det. Bra med gäster som uppskattar Pepsi Max i stället 🥃.

Jag visste att intervjun skulle trötta ut mig kognitivt och mentalt, så så fort den var klar smidde jag medans järnet var varmt och tränade engelska glosor med sonen en stund.

Smidig lagom stor mackapär den där chrome-booken.

Vi vegosar har blivit bönhörda! Anamma  har lanserat en formbar färs, yey!! Och den smakar dessutom mindre soja än någon annan sojabaserad färs jag smakat vilket är ett enormt plus för min del.

Dagens middag blev bollar av nyss nämnda färs (gjordes redan i förrgår så det var bara att värma), en lök- och vitlöksdipsås samt bönsallad (gjord igår, bara att sleva upp). Yummie!

Hjärtformad sås-skål, för det är ju ändå Alla hjärtans dag.





Det var nog tur att jag tog glosorna direkt, för sen började den berömda ME-reaktionen smyga sig på. Ögonen blev irriterade, trötta och ljuskänsliga. Huvudvärken kom tillbaka. Och hela kroppen kändes (extra) tung. Sängen - here I come!



Och sen slocknade jag.



Vid sjusnåret kom maken hem i sällskap av en bukett blommor till mig. Den gör nu mig sällskap i sovrummet. 



Sen var det dags att äta lite igen. Visst känns maten igen sedan förmiddagen? Ja jag gjorde medvetet till två omgångar då så jag skulle slippa en matfixning. Smart va?


Ingen vardag utan lite Vänner!

I kvällens avsnitt ville Rachel desperat få igång förlossningen. Förslaget att prova att ha sex föll inte Ross i smaken. Wonder why!



Ungefär halv tre offrade jag mig och åt upp fruktcocktailen som fanns kvar i burken. Och råkade äta en del glass till den dessutom.

Därefter avslutades dagen med lite spel på telefonen.

Snart har det gått 24 h sedan första fotot togs. Dags att börja om på ny kula med OS? Eller dags att sova? Jag röstar nog på det sistnämnda, jag ska trots allt skjutsa sonen till sta'n om *räknar jävligt snabbt i huvudet* 6 h.

Go'natt!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...