tisdag, november 21, 2017

Här kommer stolta granna pågar...

... från Sveriges gummimetropol! Som slåss för framgång å för seger, med viljan blå som stål.

Hur många låtar har ordet gummimetropol i sig? Inte många skulle jag tro. Men TFF och Danne Stråhed kommer undan med det faktiskt.


TFFs stolta granna pågar och de som arbetar runt laget firades igår på Rådhustorget för sitt avanvcemang till Allsvenskan. Det kan kanske tyckas vara over the top att fira en sådan sak, men jag ger absolut tummen upp. Förrutom upprustning av arenan, så att den möter de allsvenska kraven, och uppfriskningar av spelartruppen så kommer det att behövas stort stöd från publiken för att det inte ska bli ett tillfälligt besök i högsta divisionen. Och tyvärr har just publiksiffran över lag varit rätt taskig. Många är bara medgångssupportrar och visar sitt intresse och stöd när det går bra, men när det går sämre sitter de hemma och gnäller. Det behövs ändring på den fronten och ett arrangemang som detta kanske kan så ett eller annat frö där.

Jag undrar hur många av de där nere det är som brukar komma på matcherna...
(foto ovan från Trelleborgs Allehanda)

Detta var vad jag förmådde göra igår, stå och frysa ca 1½ timme (kom en halvtimme innan det drog igång) för att fira ett gäng snubbar som jagar och sparkar på en boll och ett par som försöker fånga den. Det är väl det som kallas prioritering? 😊

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...