tisdag, september 19, 2017

Scary shit!

Nej jag har inte varit på bio och sett nya It-filmen. No way José!












Nej jag har inte nyss sett världens största äckligaste spindel! (Men dess lillebror besökte 
mig igår kväll när jag uträttade mina behov i godan ro).











Och nej jag har inte råkat få i mig otjänlig människoföda i form av svamp.









Nej, detta är faktiskt ännu värre. Jag har skickat iväg sonen på två dagars lägerskola. Gaaaah!! NU snackar vi läskigt. För läskigt är just vad sonen tycker att det nya och okända är, och att uppleva det nya och okända utan både mamma och pappa är ännu läskigare. Han har förvisso gått från att för ett par månader sedan absolut inte vilja följa med alls till att nu, utan att vara helt övertygad dock, se fram emot det. Fast det där med att sova på nytt ställe utan oss, den tanken är han inte förtjust i alls. Vi får verkligen hoppas det fixar sig, dels ligger campingen de ska till direkt nästgårds (det är en lite större apparat att behöva hämta hem honom än det var när han försökte sova med skolan i Skateholm ett par mil bort för några år sedan), och dels kommer han att växa och bli stolt efteråt och hans självförtroende kan behöva en extra boost.

På tal om att sova borta gjorde maken och jag det i helgen. Egentligen skulle vi sovit i Arboga natten till lördag, sedan varit på bröllop i Skinnskatteberg och sovit hemma hos brudparet natten till söndag innan vi vände hemåt igem. Men jag kände mig tvingad att backa ur av hälsoskäl för ca en månad sedan, jag vågade inte riskera att bli så dålig som jag varit ett par gånger i sommar när vi var så extra utsatta och långt hemifrån. I stället bokade vi in oss på hotell i Malmö natten mellan lördag och söndag, bara ett par hundra meters gångväg från tågstationen, när vi ändå hade ordnat barnvakt och kunde behöva lite miljöombyte och tid på tu man hand.




En liten picnic i Pildammsparken fick inleda den tiden. Smidiga som elefanter både två slog vi oss ner i gräset och åt paj, vitlöksbröd och små söta tomater samt drack bubbel.

Faktiskt var jag betydligt mer smidig än maken, trots att han är "frisk" i kroppen och jag sjuk. Det har sina fördelar att vara överrörlig 😉.







Därefter begav vi oss till hotellet. Vi hade bokat in oss på Teaterhotellet, ett lugnt och tyst ställe trots att det ligger mitt inne i sta'n. Cool hiss har de också 👍.

Efter ett par timmars vila i ganska sköna sängar, ja jag somnade till för en stund också, begav vi oss till närmsta biograf och såg Borg

Klart sevärd är mitt omdöme om filmen, fast man bör nog inte vara totalt sportintresserad för att uppskatta den även om den handlade nästan lika mycket om relationer och personlig utveckling. Ett stort plus måste castingen få, i synnerhet när det handlar om Borg själv och John McEnroe med stor porträttlikhet och autentiskt kroppsspråk och minspel men även i allmänhet.


Vi hade en lite tid att slå ihjäl och eftersom kroppen kändes hyfsat pigg och det utlovade regnet uteblivit så strosade vi långsamt igenom city en knapp timme och lekte turister innan vi kom till Rose Garden där vi bokat bord. Och där vi blev proppmätta av den asiatiska buffén. Jag tror nästan jag åt för en hel vecka.

Lördagen avslutades med lite vin och snacks på hotellrummet, och med Crocodile Dundee på TV. Efter en hyfsad sovmorgon och hotellfrukost lämnade vi vid lunchtid på söndagen ett regnigt och åskigt Malmö, återvände till ett torrt, soligt och mullerfritt Trelleborg och återförenades med sonen som passat på att jobba ihop lite extra pengar hemma hos sin mormor och morfar. Jag undrar om morfar ångrar att han lärt grabben vad löneförhandling är 😀.

Till sist så förstår jag att ni undrar hur det går med mina promenader. Jodå, förrutom strosandet i Malmö i lördags så var det uppehåll i 3 dygn. Ja i fredags och söndags rörde jag mig knappt alls ö h t kändes det som, kroppen fick definitivt nog efter 8 (yepp!) dagar på rad och sade upp sig på stående (eller sittande/liggande) fot. Men igår gick den i tjänst igen och det blev en dryg timmes promenad med snacke-paus efter ungefär två tredjedelar. Planen är att fortsätta med samma taktik några vändor till, d v s promenad varje dag oavsett smärtnivå tills det helt enkelt inte funkar längre. Går det så går jag, kan man säga.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...