lördag, september 23, 2017

Bulls eye!

Yes, I dit it! Jag gjorde en EFIT på rätt dag. Kors i taket!


Sonen som varit på lägerskola var ledig igår och passade på att ta sovmorgon. Ungefär vid tio vaknade jag och stannade mer än gärna kvar i den goa sängen.

Mitt senaste inköp: grenfördelare med USB-uttag. Perfekt! Nu kan jag ladda telefon, padda och FitBit utan att behöva leta upp de där "klumparna" som har en jäkla förmåga att försvinna. Bara själva sladden behövs.

Matmagasinet Vego lanserar ett eget veganvänligt rödvin minsann. Jag beställde snabbt som en anka bajsar några flaskor och hoppas de inte tar slut i lager innan jag får dem. Spännande.

Inget är som väntans tider...

Nej det rör inte min sjukpenning, där har det hittills flutit på bra tack och lov. Däremot har vi begärt omprövning av senaste beslutet ang vårdbidraget, vi gjorde en ny ansökan eftersom merarbetet har ökat med stigande ålder men ligger kvar på samma nivå på bidraget som tidigare. Och det är det beslutet vi nu försöker få ändrat... Kan inte skada, liksom. 

Om 18 till 20 veckor, eller ännu längre, vet vi hur det gått. 

Kl två gjorde jag som halva resten av hålans invånare: besökte Jysk som välbehövligt flyttat till nya lokaler.

Se'n var tanken att jag skulle ta en promenad, och jag parkerade på ett ställe där jag kunde gå på grusvägar utan att komma så långt ifrån bilen. Jag vågade inte annat med tanke på hur kroppen mått igår. Alltså dåligt.

Men så märkte jag att jag behövde uträtta vissa naturliga behov, och behövde fundera ut var jag lämpligen kunde göra detta. Det slutade med att jag körde till Maxi och använde toaletten där. Därefter visade kroppen tydligt att NEJ JAG VILL INTE GÅ! Så, ingen promenad blev det utan jag satt i bilen en god stund och vilade.


Men en sväng inom CityGross på vägen hem behövdes.

Väl hemma överlät jag allt som hade med maten att göra utom rödvinssåsen till maken och gick själv och lade mig i sängen igen. Trött i huvudet, trött i benen, trött i hela kroppen och med stickningar och domningar både här och där.
Timmen senare låg jag fortfarande kvar och kollade på Booze Patrol på TV. Denne snubben hade druckit motsvarande nästan 100 enheter alkohol dagen före och hade nästan ett dygn senare fortfarande en alkoholhalt i utandningsluften som motsvarar grovt rattfylleri i Australien där programmet spelas in.

Han skyllde åtminstone inte ifrån sig som många andra. Som t ex snubben som menade att det är statens fel som genom låga löner tvingar honom att köra till sitt extrajobb fast han druckit. Hmm... Intressant logik va?


Rödvinssås var det ja. Igår blev den inte supergod, men klart godkänd. 

Här var middagen uppäten och vi satt och diskuterade... något... Jag minns inte vad.

Jag var ju på Jysk tidigare under dagen, vilket ledde till att maken fick jobba lite. Här försökte han plocka bort mitt elektriska ryggstöd på sängen så jag kunde trä på de nya lakanen vilka gjorde att våra olikmönstrade sängbottnar såg likadana ut. Allt för att kunna fimpa de kapp-lakan vi tidigare haft och som hängt ner mot golvet och samlat på sig en massa damm.

Och ja, sonen "hjälpte till" 😉.


När sängarna åter var bäddade placerade jag min utmattade kropp där igen. Klockan 22 fick jag sällskap av CSI där Jim Brass blivit skjuten och fick kämpa för sitt liv.

Timmen därpå var det dags för ytterligare ett CSI-avsnitt. Till skillnad från det förra hade jag sett detta avsnittet förr, men min hjärna kom inte alls ihåg hur det gick så det var lika spännande ändå. Tänk att det finns bra saker med att ha kasst minnde också 😊.

Därefter blev det inte mer för den femöringen. Jag försökte förvisso rosta bröd utan att kontakten var i, men det förevigades inte. Synd va?

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...