tisdag, augusti 08, 2017

Slut på semestern!


Eller, jag har ju inte haft någon semester...men jag har låtsats eftersom maken har haft det. Nu är det slut på det, igår började han jobba igen och rivstartade bl a med att prata framtid med högste chefen. Och man kan väl säga att våra respektive tankar inför den där framtiden ser väääääldigt olika ut, han har en ganska stor möjlighet att påverka inriktningen på sin framtida arbetssituation och jag lever på hoppet om att över huvud taget ha en fot kvar på arbetsmarknaden. Men nog om det...

Semester var det ja. Jag utlovade lite dokumentation från vår knappa vecka på Västkusten, och det ska ni få.


Här är vårt paradis, den lilla men fantastiskt belägna
stugan som till hälften innehas av min mamma.
Fotot gör den inte helt rättvis men då det inte blev
någon tur med båten i år kunde vi inte ta
det optimala fotot.

Nyss anlända.
Jag vet inte riktigt vad de kollade på, maken och sonen,
men de stod där och dividerade en god stund. Kanske
såg de en krabba? Eller fisk? Eller
så lärde fadern sin son en massa om olika alger
och tångsorter?

Hej hej från berget! Iklädd
pyjamasbyxor...

Grillmiddag på bryggan.
Detta måste vara från vår andra kväll för
den första blåste det såpass att vi högst motvilligt
fick äta middag inomhus. När maten blåser
av gaffeln innan man når munnen är gränsen
nådd.

Ingen semestertripp är komplett utan lite
Med andra ord

Min kropp var faktiskt hyfsat snäll mot mig
men för att jag inte skulle kunna inbilla mig
att jag är frisk så bråkade den lite emellanåt så klart. Då
var detta skönaste läget.

På tredje dagen var det dags att turista ordentligt
på Smögens bryggor. Vi hade inte
varit där sedan sonen var liten och satt i vagn, så
det var väl på tiden.

Inhyrd/lånad bilfärja på väg mot Smögen. Därav
namnet som är helt tokigt i sammanhanget.

Familjen And på kvällssimrunda.

När solen försvinner från bryggan
blir det rätt kyligt. Men hey, det finns filtar!

Fast nog är man ibland lite avundsjuk på de
på andra sidan vattnet som har kvällssol.

Fjärde dagen var vår varmaste
under veckan och den spenderades till typ 90%
här ute på bryggan. Mest i skuggan för min del.
Utsikten gick inte att klaga på.
Titta en sån underbar kväll!

Bergsknallen på tomten =
sonens funderarställe.
Och frukostmackeätarställe.
Och glassätarställe.

Årets familjebild!
Jodå, tant tog sig upp på bergsknallen. OCH ner 😊
 Och så bara lite foton för att visa hur fint det är:





Till slut var det dags att vända hemåt igen, och på initiativ av framför allt sonen (joho!!) tog vi vägen om Ullared där vi bl a passade på att käka sen lunch/tidig middag. Sonens nöjda uppsyn beror dock inte främst på maten utan på att han lyckats hitta flera Star Wars lego-paket som han hade råd med. Goda köttbullar och kladdkaka var bara bonus 😋


Efter hemkomsten tog det sedan faktiskt bara 7 dagar innan jag packade upp ur resväskorna! 😀😀


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...