tisdag, augusti 08, 2017

Plötsligt händer det!

Kändis-spotting i Trellehulla. Skådespelaren (med mera) Michael Segerström var på CityGross samtidigt som jag!

Michaelvem? undrar säkert en del. Skämmes på er! säger jag då.
Han här:
Det är inte första gången jag ser honom just på CityGross här i sta'n, jag undrar om han inte faktiskt numera bor här i närheten (vilket i så fall gör min spotting mindre anmärkningsvärd men men...). Han har i alla fall skrivit en deckare som utspelar sig här. Trelleholla, ondare än ont heter den. Om jag läst den? Icke... Jag visste inte ens att den fanns förrän för en kvart sedan när jag googlade *erkänner*. Det känns inte som att den varit aktuell för Nobelpriset eller så.



Strax innan detta möte hade jag för övrigt sett Chris Cornells dubbelgångare. Ruggigt likt var det. Jag väntar bara på att ryktena ska börja gå om att han egentligen fejkat sin död och nu lever ett tillbakadraget liv ute på den skånska landsbygden.

På tal om något helt annat: för en vecka sedan hade vi bröllopsdag. 19 års äktenskap har vi nu överlevt, och det är väl värt att fira så vi käkade på restaurangen här nere vid stranden. De har den goda smaken att servera pulled oumph som vegetariskt alternativ, något som får mig att stå ut med att det är en ganska dyr historia att käka där. I alla fall så åt sonen oxfilé för första gången, och givetvis fick han smak för det... Min plånbok vrider sig av skräck. Det är inte direkt så att vår matbudget har utrymme för oxfilé sådär himla ofta 😉. Men vi ska i alla fall äta där på restaurangen igen på hans födelsedag om några veckor.

Fast idag blev det minsann ingen oxfilé. Ingen filé alls för den delen. Utan sonen krängde betydligt billigare karrékotletter när jag och maken åt lakto-ovo-vegetetarisk (han) resp. helvegetarisk (jag) lasagne/pastagratäng av bl a bönpasta. Jösses vad nyttiga vi kände oss.


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...