måndag, december 26, 2016

När juldagsmorgon glimmade...


... ville jag inte till stallet gå, och orkade inte till julottan åka. Det bestämde jag förvisso redan på julafton men med facit i hand så var det helt rätt eftersom jag ovanpå allt annat inte somnade förrän klockan passerat fem, så jag hade verkligen på riktigt inte orkat. Inte ens om någon annan klätt på mig, borstat mina tänder och kammat igenom mitt hår.

Julaftonen gick i lugnets tecken då det bara var vi tre som invaderade päronens hus lagom till Kalle Anka. Firandet med syrrans familj skedde ju förra helgen. Förrutom att jag fick missa de sista Disneyfilmerna och lägga mig på sängen för att avlasta kroppen lite så var min kropp t o m ganska lydig. Tack tack!

Vårt julaftonsfirande innehåller inga större överraskningar, vi är väl ganska svensson i det hänseendet. Men lite foton får ni i alla fall vare sig ni vill eller ej:
Finingarna som tomtade hos grannen.
Tomtefar och nissen.
Vår egen söte tomtevikarie 💚

Kluriga rim på klapparna. Vissa bättre
än andra. Minst sagt 😁

Pappa-we-fie

Make-we-fie

För första gången på julafton: Med andra ord!

Politiskt korrekt julaftonstilleben


Kalla vegotallriken:
"Skagentårta", ägg, gräddfil och gräslök samt kavringsmacka såklart.

Varma vegotallriken:
helt animaliefria julbollar och rotsaksgratäng
samt en rejäl dos stark senap. 

Typ så...

Till något ledsammare. Ikväll kom nyheten att mannen med jättehiten Last Christmas har upplevt just sin sista jul. Tidigare under juldagen gick han bort, George Michael, endast 53 år gammal. År 2016 har inte varit snällt mot musikvärlden, många framstående musiker och artister har lämnat oss, flera på tok för tidigt. Däribland bland annat Glenn Frey, David Bowie, Prince, Olle Ljungström, Pete Burns, Nick Menza från Megadeth och bara härom dagen Rick Parfitt från Status Quo. Nu alltså ytterligare en...
Titeln Last Christmas fick plötsligt en ny innebörd och man kan väl lägga vilken symbolisk betydelse man vill vid det. Nästa låt som dök upp i mitt huvud får avsluta detta inlägg då sängen ropar högljutt på mig.

Vila i frid George Michael


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...