lördag, december 24, 2016

Luka 23 och 24, gör två flugor på smällen.

Ungefär så. Under tiden som rotsaksgratängen går klart i ugnen passar jag på att slutföra min bloggkalender för i år.

Lille julafton igår = enda gången på året jag spelar Bingo-Lotto. Om jag inte har något annat för mig, och det hade jag inte igår. Eller jo, det hade jag i och för sig... vi umgicks med våra små gudbarn och deras föräldrar. Men vi gjorde liksom det samtidigt. Och en del före. Ytterst lite efter.

Sötaste grabben med sötaste hörlurarna!

Efter att vi hade ätit mat som Huses Restaurang & Pizzeria schysst nog lagat åt oss mot en överenskommen ekonomisk ersättning så gick Peter ut till bilen för att hämta våra Bingolotter. Då upptäckte han att tomten tappat några paket från sin släde! Som tur är så var paketen till just gudbarnen och sonen, vilken lyckad slump! Och som extra bonus råkade han tappa lite choklad till mig och maken också. Ibland blir slumpen lyckad.
Slumpen gjorde också att jag faktiskt vann 150 kr på min lott. Vi hade köpt 2 st för 50 kr/styck, så medräknat det jag betalt för telefonsamtal och sms gick vi ungefär jämnt upp 😊

Under kvällen passade vi också på att spela in en liten rockvideo bara sådär i all enkelhet 😁



I lucka 23 med andra ord, väldigt otippat: uppesittarkväll!

Och så blev det då till slut julafton. Ja det hann det bli redan innan vi kom hem i natt och sonen öppnade sin sista lucka i StarWars-kalendern innan han gick och knöt sig. Själv kom jag inte i säng förrän vid 3-tiden och var väl lagom glad när jag vaknade av sonen före 7 i morse men somnade faktiskt om och fick sedan sova till tio. Hyfsat facit.

Vi firade ju lite julafton redan i lördags tillsammans med syrrans familj, så idag blir det bara vi tre + mina föräldrar hemma hos dem. "Ett LITET julbord" har utlovats, det ska bli intressant att se om vi har samma syn på vad litet julbord är 😉. Fast jag hjälper i o f s till att utöka det, förrutom mina egna vegetariska julbollar så bidrar jag med en sorts hemmainlagd sill (nope, jag äter det inte men göra kan jag), rotsaksgratängen samt tofutårtan. Den sistnämnda får jag dock nog kalla för något annat om jag ska få pappa att våga äta av den 😉. Silltårta utan sill kanske? S*lltårta? Eller Skagentårta utan... utan Skagen? 

Facebook påminnde mig förresten om att det var först förra året jag blev klok på att det växer korkar i Tjuren Ferdinands korkek, och jag hade väl fortfarande inte vetat det om inte svågern uppmärksammat mig på det 😁

I lucka 24 önskar jag er alla en trevlig julafton vare sig ni är lediga eller jobbar, vare sig ni är ensamma eller omgivna av nära och kära, vare sig ni firar litet eller smått eller kanske inte alls och vare sig ni ser julafton som barnens högtid eller som en högtid för alla som vill fira och uppmärksamma den.



Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...