fredag, december 23, 2016

Lucka 22: Da'n före da'n före doppareda'n.

Lite lättare att räkna nu 😊.

Idag har jag inte gjort många knop. Det var t o m en ren tillfällighet att jag ö h t hann stiga upp innan maken kom hem från jobbet, såpass har det varit. I gengäld fick jag ett litet piggt ryck efter åtta på kvällen och stack till ICAMaxi för att handla några smågrejer vi kan behöva under helgen (hushållsapper och sånt där lattjo) samt köpa mer värktabletter, för säkerhets skull. Och antagligen var halv nio till tio ikväll den ultimata tiden att julhandla, med reservation för att en del saker möjligen var slutsålda, för efter att det enligt säkra källor varit tjockt med folk tidigare under dagen och många irriterade miner p g a huggsexa om de få lediga självscanningsgrejsimojerna (jo så heter det!) så var det nu hur lugnt som helst. Nästan öde...

Men förrutom nyss nämnda affärsbesök och stekning av en ny omgång tofubollar så har jag gjort i princip ingenting idag, så i lucka 22 får ni foton från igår. Ni som spänt väntat på att få se lite bevis på att Casa Johansson faktiskt julpyntats - grattis! För här kommer det:










Jag hör krafset från intresseklubbens pennor ända hit. Så tacksam och rörd...

Men allvarligt då så brukar jag inte pynta så himla mycket, kanske 90% av alla grejer vi har får stanna kvar i sina lådor, men tyckte i år att det blev ovanligt lite. Inte så konstigt, för idag dök det upp ytterligare en kartong innehållande flera av de saker jag haft framme de senaste åren. Bl a en viss pryl som hänger på ett visst ställe varje år och som en väninnas mamma gjort. Det är nästan så att det inte kan bli någon jul utan den. Så, det var ju tur att den dök upp till slut 😊

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...