lördag, december 03, 2016

Lucka 3: humoristisk tradition.

Humor är viktigt. Traditioner är viktigt, sägs det. Så en humoristisk tradition måste vara ultimat då. Jag har en sådan. Varje jul så länge jag kan minnas köper jag från något jultidningsförlag en bok vars handling utspelar sig i skogen kring byn Avliden där huvudpersonen med en kombination av tur och finurlighet lyckas överleva från säsong till säsong. Han får även god hjälp av att bifiguren Blixten inte direkt är den smartaste eller kvickaste hunden i världshistorien. Jag talar såklart om Hälge, en sextaggare med kärleksproblem och deppigt sinnelag.


I år blev det förvisso ett litet avsteg från traditionen: det blev TVÅ böcker. Så nu har jag extra mycket småtorr humor att ägna mig åt framöver.

Nu kommer utmaningen att inte börja läsa dem för tidigt. Det heter trots allt jultidningar, inte adventstidningar 😉.

Där har ni innehållet i lucka tre: jultidningar. Vissa mer juliga än andra.




http://www.halge.se/strippar/

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...