tisdag, december 20, 2016

Lucka 19 blev en EFIT.

EFIT = Ett Foto I Timmen. På rätt dag. Med spår av jul.

Efter att ha hört sonen vara uppe med tuppen
försökte jag somna om.

Det gick inte så bra, så kl 8 gav jag upp.
Sugen på risgrynsgröt till frukost var jag men orkade inte vänta så
länge, så det blev yoghurt och müsli ur julgrötskålen i stället.

Timmen senare körde jag några
rundor Ruzzle.

Mathandling stod på planeringen för dagen¨
men det var så mysigt i sovrummet att jag inte
ville stiga upp.

Till slut kom jag i alla fall upp och hämtade
veckans reklamblad...

... och klockan 12 var jag på väg mot sta'n.

En liten sväng på sta'ns köpcentrum, se'n
behövde jag vila lite och fylla på med lite energi. Pepsi Max-dags!

Klockan två kollade jag igenom inköpslistan, fortfarande drickandes
Pepsi Max för övrigt.

Klockan tre var jag på Maxi och handlade lite.

Klockan fyra stod jag i kön för att hämta ut
ett paket som levererats (faktiskt) med PostNord, så inget foto då.
Och klockan fem hade jag stupat i säng med detta utanför fönstret.

Klockan sex sov jag... Här klockan sju var jag halvvaken/halvssovande
efter att äggleverantören ringt på men var kvar i sängen.

Fortfarande kvar i sängen kollade jag in
vilka viktiga saker som hänt i världen,

Månadsrekord!
Fortfarande kvar i sängen? Yepp 😉

Klockan tio kollade jag på lite crime time TV.
I sängen.

Klockan elva var jag INTE i sängen utan hade nyss
tillagat några quornfärsbiffar till tisdagens middag.

Och vid midnatt var risgrynsgröten klar. Gott!
Därefter var det sängdags, ty i morse var det dags att agera privat färdtjänst jättetidigt... Mitt liv är så spännande!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...