onsdag, december 14, 2016

Lucka 14: I'm dreaming of a white Christmas.

Och det är väl det jag får fortsätta med. Drömma alltså. Men taket på min bil är i alla fall vitt! Det ser ut som om nån lagt en ofärgad genomskinlig plastduk på taket, skrynklat den och sen sprayat med glitter. Rätt vackert, men svårt att fånga bra på bild.

På tal om fånga så knep jag en ny kompis igår på Pokemon Go:
God jul på dig Pikachu!

Idag har jag garanterat inte fångat någon filur, jag har ö h t bara varit utanför huset i max 10 sekunder då jag förgäves tog mig ut till brevlådan. Förgäves för att den var tom alltså. Idag har varit en så'n där tack och lov ganska sällsynt dag då både tröttheten och värken är på topp samtidigt. Oftast turas de lite om, vilket jag är himla glad för. Men inte idag alltså. 

Lite passande så handlade inslagen med "Doktor Mikael" på TV4s Nyhetsmorgon om fibromyalgi. Jag kikade på det i efterhand på TV4 Play och tycker att han gjorde hyfsat bra ifrån sig på den lilla tid som fanns, det var ju inget nytt för oss som har sjukdomen men för de som kanske inte vet så mycket kan det nog ha gett en viss bild av sjukdomens komplexitet. Förhoppningsvis kan det också ge en insikt i att det inte finns nån standardmall att följa för att förhoppningsvis lindra eller förhindra försämring utan att det behövs insatser på flera fronter anpassat efter varje individ.
Vill ni också se så finns de två klippen alltså på TV4 Play. Första har rubriken "Alla dessa symtom kan man få vid fibromyalgi", ni bör nog se dem i rätt följd 😉

Saknar ni juligt inslag i luckan? Räcker det inte med Pikachu i tomteluva? OK, ni får en grej till då:
 

Nöjda?

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...