tisdag, november 08, 2016

Nu går skam på torra land!

Har Disney klippt mer i Kalle Ankas jul? Har Herr Gårman blivit Fru Gårman eller rentav blivit hen? Har EU förbjudit pepparkakor för att man blir för envis när man äter dem? Har Britney Spears gjort en cover av Leonard Cohens Hallelujah? Nej jag talar om det otänkbara som blivit verklighet: De har bytt utseende på Toblerone! Åtminstone i Storbrittanien. Av ekonomiska skäl.

Det sägs ännu  vara oklart om det kommer att bli likadant i övriga Europa. Vad säger ni, högre pris och den gamla designen? Eller ny design och tills vidare samma prisnivå som förr?





På tal om Kalle Anka så har ju SVTs julvärd avslöjats idag, och de som förfasades förra året av att en muslimsk kvinna med invandrarbakgrund fått uppdraget kanske andas ut nu när Sanna Nielsen efterträtt henne. Fast jag ska säga att jag har noll koll på hennes eventuella religiositet, men man kanske bara ska antas vara kristen som blond svenskfödd kvinna?

Hur som helst känns det som ett bra val, om än väldigt "safe". SVT är nog väldigt måna om att få de stora massorna med sig i år. Jag trodde Sanna skulle bli julvärd redan förra året (det kan ju tänkas att hon tillfrågades men inte kunde i o f s) och tror hon kommer att axla rollen väl.





I söndags var jag och maken, även känd under namnet privatchauffören, på bl a Vellingeblomman och IKEA för lite inköp och mer inspiration inför julen. Nya kulor till den kommande granen blev det bl a, det känns som att de pynten är viktigare än någonsinn nu när det för första gången blir en plastgran. Det faktumet, att jag oerhört motvilligt tvingas fira jul utan en riktig gran, tänker jag utnyttja så mycket jag bara kan!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...