söndag, september 25, 2016

EFIT lördag 24 september 2016

En fanfar tack! För jag kom ihåg att EFITa denna gången!
Lördag 24 september. 3 månader till julafton, just sayin'...

Sådär kan man se ut när man kvällen före gått och lagt sig med vått hår!

Klockan 9 var jag på väg mot Malmö och då man inte bör fippla med telefonen när man kör så tryckte jag bara på avtryckaren när luren satt i sin hållare. Såhär blev det.

Framme i Malmö hade matchen nyligen börjat. Här klockan 10 var de inne på andra halvan.
Hur det gick? Hm.... Nästa fråga?!

Efter matchen tog jag en runda på Coop. Klockan 11 stod jag som bäst
och funderade på om jag vågade köpa några nötter eller ej. Jag avstod.

Det blev i stället en bulle och lite mjölk som intogs i bilen på väg hem.

Väl hemma var jag minst lika trött som jag såg ut.

Klockan 14 tog jag inget foto. Jag antar att jag helt enkelt låg och vilade då.

Klockan tre på eftermiddagen var jag en bit in på sminkningen
inför kvällen ty det vankades tripp till Helsingborg och makens syster med familj.

Precis när vi skulle köra upptäckte jag ett hål vid en söm på byxorna. Snabbt
roffade jag åt mig ett litet rese-sy-etui jag köpt på tiokronorsmarknaden för ett tag
sedan och fick sen laga byxorna i bilen.

Klockan fem var vi nästan framme vid slutdestinationen. I baksätet
skymtas svärmor som vi plockat upp på vägen.

Lite bål i väntan på kvällens hedersgäster.

Och hedersgästerna var sonens kusin och hans flickvän som nu förlovat sig.
Här vår present till dem, bl a från Majas Cottage.

Till dessert blev det en himla god knäckig äpplekaka!

Lite "Vem tror du tycker vaddå?"-spel blev det därefter. Vissa av oss hade svårare
att inte gå in i diskussion om varenda fråga än andra ;-)

Klockan tio beundrade jag den fina höstiga buketten.

Timmen före midnatt fick SingStar jobba hårt! Här battlar
svägerskan och hennes make.

Strax efter midnatt blev det lite nattamat. Snart hemma!

Nu blir det inte mer för denna femöringen!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...